• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402070704382
  • خبرنگار : 50039

گلستان غرق در شادی کسب نخستین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران

گلستان غرق در شادی کسب نخستین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران

ایسنا/گلستان با افتخار آفرینی «مهدی الفتی» جوان گلستانی، ژیمناستیک کشورمان پس از ۸۰ سال صاحب مدال در رقابت‌های آسیایی شد.

«مهدی الفتی»، تنها ژیمناست ایران در فینال پرش خرک بازی‌های آسیایی هانگژو چین، با حریفان سرشناس خود در فینال رقابت کرد و با کسب مجموع امتیاز ۱۴/۷۸۳ در جایگاه دوم ایستاد و به نخستین مدال تاریخ ژیمناستیک کشورمان دست یافت.

نماینده کشور ژاپن با کسب امتیاز ۱۵/۰۱۶ در رتبه نخست ایستاد و مدال طلا را از آن خود کرد و نماینده مالزی با کسب امتیاز ۱۴/۴۶۶ سوم شد.

گلستان غرق در شادی کسب نخستین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران

در پی کسب این عنوان با ارزش، موجی از شادی و خوشحالی استان گلستان را فرا گرفت.

بسیاری از گلستانی‌ها به خصوص در مرکز استان «گرگان» این رقابت را از منازل، مغازه‌ها و بسیاری از اماکن عمومی به شکل زنده از شبکه ورزش پیگیری کردند تا شاهد چگونگی افتخار آفرینی این جوان شایسته باشند.

پس از کسب مدال با ارزش نقره «مهدی الفتی»، پیام‌های تبریک از سوی مسئولان ارشد استان گلستان صادر شد.

گلستان غرق در شادی کسب نخستین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران

قاسمعلی برزمینی، مدیرکل ورزش و جوانان اسان گلستان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک کسب نخستین مدال تاریخ ورزش پرتحرک و زیبای ژیمناستیک توسط جوان ورزشکار گلستانی، اظهار کرد: قطعاً «مهدی الفتی» توانایی‌های بالایی را در کسب عناوین برتر جهانی و آسیایی دارد و امیدواریم با تلاش و پشتکار به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه استان گلستان خاستگاه بسیاری از ورزش‌ها در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: ورزشدوستان گلستانی چشم انتظار افتخار آفرینی دیگر ورزشکاران حاضر در رقابت‌های آسیایی هانگژو هستند.

به گزارش ایسنا، «مهدی الفتی» با ۲۲ سال سن یکی از پدیده‌های ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران است و با پیشرفت مثال زدنی در چند سال اخیر توانسته در سطح اول ورزش پرتحرک ژیمناستیک دنیا بدرخشد و عناوین مختلف را کسب کند.

پیش از این، تیم ژیمناستیک ایران در مرحله تیمی دهم و مهدی الفتی با امتیاز ۱۴/۵۶۶ در پرش خرک در رده دوم ایستاده و فینالیست شده بود و در بخش قهرمان قهرمانان نیز محمدرضا خسرونژاد هفتم و محمدرضا حمیدی دهم شده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha