• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402070804998
  • خبرنگار : 50163

آب‌رسانی به ۵۰ روستای زنجان به زودی انجام می‌شود

آب‌رسانی به ۵۰ روستای زنجان به زودی انجام می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به زنجان اعلام کرد: تا پایان دولت سیزدهم ۵۰۰ روستای استان زنجان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند و با شروع دولت سیزدهم، در قالب جهاد آبرسانی ۲۱۰ روستا در استان زنجان آبرسانی شده و ۵۰ روستای دیگر نیز به زودی آب‌رسانی می‌شود.

با توجه به کمبود بارش‌ها و خشکسالی حاکم در کشور مشکل تامین آب یکی از مشکلات اصلی شهرها و به ویژه روستاها به شمار می‌رود زیرا این مسئله، جزء اصلی از زندگی مردم است که دولت برای حل این مساله اقدامات موثری را انجام داده تا مانع از مهاجرت‌ها شود.

یکی از روستاهایی که مشکل کمبود آب دارد روستای چشمه‌بار ابهر است، روستایی که در ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان ابهر قرار داشته و تقریباً یکی از روستاهای دور افتاده شهرستان است. روستایی که زمزمه مهاجرت مردم آن به شهر صرفاً به خاطر بحران کم‌آبی و در آینده شاید بی‌آبی شنیده می‌شود و تنهاترین راه از سر ناچاری و اجبار است.

روستای چشمه‌بار به اذعان اهالی نسبت به جمعیت خود، بیشترین تولیدات گندم و جو به صورت دیم را دارد. روستایی که مردمانش برای حل مشکل دست به دست هم داده‌اند و برای ادامه مسیر خود همت مسئولان را می‌طلبند.

در همین رابطه فرماندار ابهر با اشاره به برگزاری جلسه حل مشکلات حوزه آب شهرستان با حضور مسئولان استانی، می‌گوید: در کنار جلسات کلی شهرستان جلساتی نیز برای حل مشکلات موردی مردم در فرمانداری برگزار می‌شود که هدف از همه آنها گره‌گشایی از کار مردم است.

احمد ذوالقدر با بیان اینکه در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات حوزه آب شهرستان برگزار شد مشکلات ۶ روستا در این حوزه مطرح و مصوبات آنها نیز مقرر شد، می‌افزاید: علاوه بر روستاها برخی از  شهرک‌های شهرستان از جمله شهرک کارمندان، شهرک فرهنگیان صدرا، شهرک گلریس و... نیز در حوزه آب دارای مشکلاتی بودند که این مشکلات مردم را رنج می‌دهد.

وی با توضیح اینکه برخی از مشکلاتی که در شهر و روستاها وجود دارد امروز ایجاد نشده بلکه معضلاتی است که مردم چندین سال است با آنها درگیر بودند، تاکید می‌کند: خوشبختانه این مشکلات با پیگیری‌های انجام شده در حال حل شدن هستند.

فرماندار ابهر با اشاره به مشکل آب روستای چشمه‌بار، متذکر شد: روستای چشمه بار از جمله روستاهای دارای مشکل جدی در زمینه آب است و به این علت که از روستاهای تحت پوشش اداره آب و فاضلاب نیست برای آن بودجه‌ای تعریف نمی‌شود اما به صورت جهادی و خارج از پروژه در این حوزه ورود شد.

وی با توضیح اینکه با کمک و خودیاری مردم روستا و گروه جهادی شهید شهریاری فرمانداری و بخشداری، دهیاران و با بودجه کم، کار حل مشکل روستا پیش رفته است، توضیح می‌دهد:  یکی از چالش‌های پیش روی ادامه کار در روستای چشمه بار نبود بودجه برای خرید پمپ و کابل بود که با جابه‌جایی بودجه در کمیته برنامه‌ریزی، اعتبار تامین و به شرکت آب و فاضلاب استان ابلاغ شد.

این مسئول می‌افزاید: قرار بود برای شهریور سال بعد این کار انجام شود ولی با پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان با تأمین پمپ به صورت امانی،  هفته آینده جشن افتتاح پروژه آب‌رسانی در روستای چشمه‌بار برگزار خواهد شد.

هر چند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت آب و فاضلاب با رشد قابل توجه و خدمات گسترده و فراگیر همراه بوده است که این خدمات نه تنها در گستره شهرهای بزرگ بلکه در دور افتاده‌ترین روستاها و مناطق محروم نیز به چشم می‌آید اما خشکسالی و کمبود آب چند سالی است که بر روستاها سایه افکنده که حل آن در کنار همکاری اهالی همت بالای مسئولان را می‌طلبد تا مردم به ماندن در روستاها امیدوار شوند.

البته طی روزهای اخیر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به زنجان اعلام کرد: تا پایان دولت سیزدهم ۵۰۰ روستای استان زنجان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند و با شروع دولت سیزدهم، در قالب جهاد آبرسانی ۲۱۰ روستا در استان زنجان آبرسانی شده و ۵۰ روستای دیگر نیز به زودی آب‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha