• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402070905713
  • خبرنگار : 50604

امام جمعه گنبدکاووس:

گنبدکاووس مهد برادری و وحدت اقوام است

گنبدکاووس مهد برادری و وحدت اقوام است

ایسنا/گلستان امام جمعه گنبدکاووس وحدت مسلمانان را شرط اصلی تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: گنبدکاووس نمونه‌ای بارز از همزیستی مسالمت آمیز و وحدت اقوام و مذاهب است.

حجت الاسلام محمود ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تبریک  میلاد سراسر نور حضرت محمد(ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: خداوند نیاز بشر به هدایت شدن و معنویت در انسان‌ها را از طریق  نبوت و امامت تامین کرده است و این مایه مباهات و افتخار ما مسلمانان است که پروردگار عالم، برترین پیامبران الهی و کاملترین انسانها یعنی حضرت محمد(ص) را برای هدایت بشریت مبعوث کرد.

وی با بیان اینکه جهان امروز بیشتر از همیشه محتاج به نور هدایت است، گفت: هجوم تمدن مادی که غرق در ظلمت و تباهی است با مفاسدی که به همراه دارد موجب شده انسانها نیازمند پناه و نجات بخش باشند و نبوت و امامت بزرگترین نجات‌بخشی است که می‌تواند با نور الهی ما را از تاریکی برهانند.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس وحدت تمدنی را بالاترین درجه وحدت برشمرد و افزود: لازمه اینکه مسلمانان آنچه بتوانند آنچه را که دارند به منصه ظهور رسانده و به دنیا نشان دهند، این است که با هم متحد و یکدل باشند.

ترابی وحدت را نیاز اساسی تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف بزرگ همه امت اسلامی باید همسو و متحد با هم گام بردارند تا بتوانند با مشارکت یکدیگر آینده دنیا را ساماندهی کنند.

وی با تاکید اینکه نبوت و امامت بزرگترین نعمت الهی است که خداوند به ما ارزانی کرده است، گفت: تنها در سایه رهنمودهای نورانی پیامبران و امامان است که می‌توانیم از ظلمت و تباهی که استعمارگران در دنیا حاکم کرده اند، نجات پیدا کنیم.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس نمونه‌ای از همزیستی مسالمت آمیز و وحدت اقوام و مذاهب است، تصریح کرد: زندگی در این شهرستان که مردم آن اعم از شیعه و سنی با مهربانی، دوستی و محبت در کنار یکدیگر روزگار می‌گذرانند مایه افتخار و مباهات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha