• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402070905770
  • خبرنگار : 50130

رئیس دانشگاه کردستان:

ضعف های آموزشی دانشگاه کردستان باید برطرف شود

ضعف های آموزشی دانشگاه کردستان باید برطرف شود

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: باید تلاش کنیم امسال سالی برای تلاش بیشتر و پوشش ضعف‌های گذشته دانشگاه در بخش آموزش باشد.

دکتر حامد قادرزاده، امروز یکشنبه در جلسه‌ای که با حضور هیات رئیسه دانشگاه و اساتید مدعو به مناسبت آغاز سال تحصیلی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه، شنیدن پیشنهادات و انتقادات اساتید برای رفع ضعف‌ها و بهبود آموزش در دانشگاه کردستان است.

 وی افزود: باید تلاش کنیم امسال سالی برای تلاش بیشتر و پوشش ضعف‌های گذشته در آموزش باشد.


رییس دانشگاه کردستان، با اشاره به نقش تاثیرگذار اساتید مدعو در دانشگاه، تاکید کرد: نمی‌توانیم با نادیده گرفتن اساتید مدعو که بیش از ۵۰ درصد آموزش دانشگاه را برعهده دارند، شاهد بهره‌وری در دانشگاه باشیم.


وی، با اشاره به افت تحصیلی دانشجویان، خواستار برگزاری منظم کلاس‌ها و برگزاری کلاس جبرانی برای جلسات از دست رفته شد.

دکتر صادقی معاون آموزش دانشگاه کردستان، در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بار آموزش دانشگاه بر عهده مدرسین مدعو است، بیان کرد: حضور اساتید مدعو علاوه بر جنبه آموزش، به دلیل انتقال تجربیات به دانشجویان نیز بسیار حائز اهمیت است.


وی، اساتید مدعو را رابط بین جامعه و دانشگاه دانست و افزود: بی انگیزگی دانشجویان یکی از مشکلاتی است که امروز با آن درگیر هستیم اما این مسئله می‌تواند توسط اساتید تا اندازه‌ای ترمیم شود.


معاون آموزش دانشگاه خواستار برقراری نظم بیشتر از سوی اساتید برای توسعه و بهبود آموزش شد.

در ادامه دکتر علی اکبر مظفری، معاون پژوهش دانشگاه کردستان، ضمن اشاره به جایگاه این دانشگاه در سطح کشوری و جهانی، عنوان کرد: باید تلاش کنیم با همکاری دو طرفه خلاء آموزش را پر کنیم.


وی، همچنین به نحوه برخورد اساتید با دانشجویان اشاره کرد و خواستار تعامل با دانشجویان شد.

دکتر خالد احمدزاده معاون اداری و مالی دانشگاه  کردستان نیز اظهار کرد: بی شک یکی از مسائل مطرح در رابطه با اساتید مدعو، نازل بودن پرداخت ها نسبت به ارزش کار انجام شده است و ما نیز به این امر معترفیم و همواره تلاش خود را برای اعمال تغییراتی در این باره بکار خواهیم گرفت.


وی با تاکید بر اینکه در این رابطه باید بر اساس آیین نامه عمل شود، افزود: با وجود ضرورت عمل طبق آیین نامه، به طرق مختلف سعی در جبران کمبودها داریم.


احمدزاده از در نظر گرفتن تسهیلات برای مدرسین مدعو خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود کاستی‌های مالی پرداخت حق التدریس را در اولویت قرار دادیم و خوشبختانه انجام شد.

در ادامه این جلسه اساتید مدعو مسائل و مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که از سوی هیات رئیسه دانشگاه به آنها پاسخ داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha