• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402070906147
  • خبرنگار : 50548

بانوی روزنامه‌نگار سنگالی:

تحریم‌ها علیه ایران به علت پیشرفت ناگهانی این کشور است

تحریم‌ها علیه ایران به علت پیشرفت ناگهانی این کشور است

ایسنا/خراسان رضوی یک بانوی روزنامه‌نگار سنگالی گفت: این همه فشار و تحریم‌ها علیه ایران به علت پیشرفت ناگهانی است که ایرانیان به دست ‌آوردند و موجب شده امریکایی‌ها حسادت ‌کنند. 

خانم جو، بانوی روزنامه‌نگار از سنگال که برای سومین بار به ایران آمده است، در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید» هشتم، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشکر از مسئولین ایرانی که این فرصت را برای افزایش شناخت فعالان رسانه فراهم آورده‌اند، بیان کرد: شناخت اولیه‌ای از فعالیت‌های ایران در سنگال از جمله کارخانه ماشین‌سازی داشتم، مشترکات مذهبی با این کشور نیز سبب شد که نگاه مثبتی به ایران داشته باشم.

وی افزود: برای من قابل هضم نبود وقتی رسانه‌های اروپایی و امریکایی می‌گفتند «ایران کشوری است که در آن عدالت رعایت نمی‌شود و بر مردم فشار می‌آورد و مردمش آزاد نیستند» این موارد برای من قابل درک نبود.

این روزنامه‌نگار سنگالی خاطرنشان کرد: اولین باری که به ایران آمدم ایرانیان مردمی شجاع و قوی به نظرم آمدند و احساس می‌کنم که این همه فشار و تحریم‌ها علیه ایران به علت پیشرفت ناگهانی است که ایرانیان به دست ‌آوردند و موجب شده امریکایی‌ها حسادت ‌کنند. 

می‌خواهیم واقعیت ایران را به دیگر کشورها نیز نشان دهیم

رائده وقاف، فعال رسانه از کشور سوریه نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ایران همواره در نظر ما کشوری بزرگ بوده است، عنوان کرد: با ورود و شرکت در این رویداد، عظمت این کشور در چشمان ما بزرگتر هم شد، قیمت و ارزش زنان ایرانی را مشاهده کردیم، هدف ما از شرکت‌کردن در این برنامه، این است که واقعیت را به دیگر کشورها هم نشان دهیم.

وی افزود: ایران همیشه با حمایت از کشورهای منطقه، به برقراری امنیت در این کشورها کمک کرده است و ما این را در سوریه تجربه کردیم و این موضوع برای من ارزشمند است. حضور ما در این رویداد به ما نشان داد که زنان ایرانی در عرصه‌‎های مختلف پزشکی، مهندسی، هنر و رسانه فعالیت دارند و ما می‌توانیم از این الگو برای کشور خودمان هم استفاده کنیم و آن را به دیگر کشورها نیز منتقل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha