• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071107343
  • خبرنگار : 50532

برگزاری جشن های هفته وحدت در شهرستان مرزی آستارا

برگزاری جشن های هفته وحدت در شهرستان مرزی آستارا

ایسنا/گیلان جشن های باشکوه هفته وحدت با حضور شیعیان و اهل سنت شهرستان مرزی آستارا در روستاهای مختلف منطقه در حال برگزاری است.

ستاد مناسبت‌های مذهبی آستارا با توجه به اهل سنت بودن حدود ۱۷ درصد جمعیت این شهرستان مرزنشین شمال کشور، جشن‌ها و آئین‌های سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت مسلمانان را برنامه‌ریزی کرد و این جشن ها در آستارا تداوم دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا که با ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده، حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل داده و اهل سنت در آستارا با برگزاری مراسم های مختلف گرامیداشت هفته وحدت مسلمانان، بر تحکیم وحدت و همدلی خود با شیعیان این شهرستان تاکید و وحدت و همدلی خود را در آئین های برگزار شده به نمایش گذاشتند.

فرماندار آستارا در حاشیه این جشن های مذهبی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه استکبار جهانی و ایادی وابسته به کفر، با شیطنت و طرح اختلافات فکری و عقیدتی در عراق و سوریه، برای اختلاف اهل تسنن و تشیع تلاش می کنند، اظهار کرد: نیاز به همدلی مسلمانان، بیش از هر زمان دیگر احساس می شود و روحانیان شیعه و سنی در تحکیم اتحاد اسلامی نقش مهمی ایفا می کنند.

محمدرضا شهاب زاده گفت: وحدت امت اسلامی از صدر اسلام مهم بوده است و اکنون نیز مسلمانان باید در مقابل تفرقه افکنی دشمن، اتحاد خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به وجود همدلی و وحدت عملی در شهرستان مرزی آستارا اظهار کرد: در این منطقه اهل سنت و شیعه در کنار هم سالیان سال است که زندگی می کنند.

فرماندار آستارا افزود: دشمنان اسلام و مسلمین در طول تاریخ به خصوص در زمان معاصر با تمام وجود می کوشند که بین اقوام و پیروان مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند تا از این طریق به مقاصد شوم خود برسند.

وی تصریح کرد: امروز ضروری ترین نیاز جامعه مسلمین وحدت است و حضرت امام خمینی(ره) این نیاز را خوب تشخیص دادند و بایستی این فرصت را مغتنم بشماریم.

وحدت شیعه و سنی زمینه ساز توسعه این شهرستان است و در این راستا علما به عنوان مبلغان دینی وظیفه مهمی برعهده دارند.

امام جمعه موقت آستارا و رئیس حوزه علمیه ولی عصر(عج) این شهرستان نیز در حاشیه این جشن ها در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه وجود مذاهب و اقوام مختلف یکی از ظرفیت ‌ها و فرصت‌ های کشور است، ادامه داد: اتحاد، انسجام و همبستگی بین اهل تشیع و تسنن در شهرستان مرزنشین آستارا بی ‌نظیر است.

وی اظهار کرد: اهل سنت و شیعه در کنار همدیگر در هشت سال دفاع مقدس مجاهدت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی افزود: امنیت و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه حاصل وحدت مردم است و باید از ظرفیت علمای اهل سنت در آئین های ملی و مذهبی آستارا استفاده شود.

وی عنوان کرد: در طول تاریخ با وجود دسیسه ‌ها، توطئه ‌ها و تفرقه ‌افکنی ‌های دشمنان اسلام و انقلاب اتحاد، انسجام و همبستگی بین اهل تشیع و تسنن حفظ‌ شده است و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رهبری بنیانگذار انقلاب نقشه ‌های استکبار جهانی مبنی ‌بر اختلاف بین اهل تسنن و تشیع نقش برآب شد.

امام جمعه موقت آستارا با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد و انسجام با توجه به شرایط کنونی تصریح کرد: حفظ وحدت بین امت اسلامی بسیاری ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha