• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402071107449
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بهره‌برداری از عملیات فاز ۳ کارخانه کک طبس 

بهره‌برداری از عملیات فاز ۳ کارخانه کک طبس 

ایسنا/خراسان جنوبی طرح عمرانی عملیات اجرایی احداث فاز ۳ کارخانه تولید کک طبس به بهره برداری رسید. 

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی، تکمیل زنجیره معادن است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شهرستان طبس از نظر معدنی نگین شهرهای استان است، افزود: در این سال‌ها دچار عقب ماندگی‌هایی بوده‌ایم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جای این گونه فرآوری‌ها در خراسان جنوبی خالی بود، تصریح کرد: فرش سرمایه گذاری برای پهنه معادن طبس گسترده است. 

وی با اشاره به ضریب بالای امنیت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی در بین استان‌های دیگر کشور، یادآور شد: اکنون این بستر برای تکمیل زنجیره تولید در استان فراهم شده است. 

بهره‌برداری از عملیات فاز ۳ کارخانه کک طبس 

علی اکبر رحیمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در نیز در این مراسم اظهار کرد: وسعت شهرستان طبس ۵۷ هزار کیلومتر مربع بوده و بزرگترین شهرستان خاورمیانه است. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، افزود: ۷۶ درصد معادن زغال کشور در شهرستان طبس وجود دارد و کارخانه کک با استفاده از همین معادن در حال فعالیت است. 

فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه چراغ کارخانه کک در ابتدای دولت سیزذهم در حال خاموش شدن بود، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در بهمن سال گذشته علاوه بر ظرفیت ۱۰۰ درصد باتری‌های ۱ و ۲ توانستیم ظرفیت ۱۰۰ درصدی باتری‌های ۵ و ۶ را وارد مدار کنیم. 

رحیمی با تاکید بر توانایی تولید بیشتر و زیرساخت موجود در این کارخانه، بیان کرد: فرش قرمزی برای سرمایه گذاران در  این منطقه پهن می‌کنیم. 

وی از سرمایه گذاران دعوت کرد تا در بخش‌های مختلف برای حضور در شهرستان طبس استفاده کنند تا شاهد پویایی هرچه بیشتر این شهرستان کویری باشیم. 

پیشرفت این طرح ۹۰ درصد بوده و دستاورد آن افزایش تولید کک کارخانه به ۴۵۰ هزار تن کک متالورژی در سال و تزریق 45 مگاوات برق به شبکه سراسری شهرستان طبس به روش بازیافت حرارتی است. این طرح در سال ۱۴۰۰ آغاز شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha