• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402071207852
  • خبرنگار : 50204

فوت ۳۶۵ نفر در تصادفات امسال استان مرکزی/کشف ۴۱۳۷ کیلو انواع مخدر

فوت ۳۶۵ نفر در تصادفات امسال استان مرکزی/کشف ۴۱۳۷ کیلو انواع مخدر

ایسنا/مرکزی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: امسال در استان مرکزی ۳۱۵ نفر در تصادفات برون شهری و ۵۰ نفر در حوزه درون شهری جان خود را از دست داده اند.

سردار هادی رفیعی کیا ۱۲ مهرماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق نظرسنجی های صورت گرفته، پلیس در استان مرکزی رتبه برتر و در سطح کشور رتبه قابل قبولی را کسب کرده است.

وی افزود: تامین امنیت انتخابات بسیار مهم است و تدابیر لازم برای سلامت وامنیت انتخابات اندیشیده شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از دلایلی که در این ۶ ماهه ناامنی وجود نداشت، این بود که ۵۱ شهید در راستای امنیت در  ۶ ماه امسال تقدیم جمهوری اسلامی شده است.

رفیعی کیا اضافه کرد: ۳۲۱۷ سارق در ۶ ماهه امسال دستگیر شده اند که بعضا تکرار سرقت داشته اند، ۵۴۷۶ انواع سرقت نیز کشف شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و ۴۱۳۷ کیلو مواد مخدر نیز در این مدت کشف شده است. در حوزه حمل کالای قاچاق نیز ۵۳۹ نفر دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر برای اولین بار طرح سه روزه اجرا و ۴۶ خرده فروش دستگیر شدند که اقدام خوبی بود که صورت گرفت.

رفیعی کیا با تاکید بر اینکه در استان مرکزی کمپ ماده ۱۶ وجود ندارد اضافه کرد: در ۶ ماهه امسال ۱۳۹۷ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۵ باند خرید و فروش مواد مخدر متلاشی شد و ۴۲۷۲ معتاد متجاهر تحویل کمپ های ماده ۱۵ شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد جرائم رخ داده در فضای مجازی منجر به کشف شده که انتظار می رود ارتقا پیدا کند.

رفیعی کیا با بیان اینکه یکی از دغدغه ها در استان مرکزی تصادفات است، گفت: امسال در استان مرکزی ۳۱۵ نفر در تصادفات برون شهری و ۵۰ نفر در حوزه درون شهری جان خود را از دست داده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۲۱ هزار و ۱۳۶ خدمت مشاوره ای در ۶ ماهه امسال ارائه شده و بیش از ۷۰ درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شده است.

رفیعی کیا اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۹۰۸ تماس با پلیس ۱۹۷ و ۵۴۴ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده  که ۲۰۰ هزار مورد از تماس های برقرار شده با ۱۱۰ عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ۲۸۶۲ دستگاه موتورسیکلت و ۱۳ هزار و ۷۶۲ دستگاه خودرو در ۶ ماهه امسال توقیف شده که از این تعداد ۲۲۱ دستگاه، خودرو شوتی بوده است.

رفیعی کیا اضافه کرد: از مجموع قتل های کشف نشده از سال گذشته تاکنون تنها یک فقره قتل کشف نشده است، از ابتدای امسال نیز  ۴ فقره قتل کشف شده که ۴۳ درصد کاهش به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، در این نشست از سه عنوان کتاب "قواعد بررسی علمی صحنه جرم"، "پلیس گمرک و کشف جرائم" و "خصوصی سازی خدمات پیشگیری از جرم"، تالیف فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha