• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071208315
  • خبرنگار : 30147

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

۲۵۰۰ کلاس درس در خراسان رضوی خالی از معلم است/ کمبود ۳۰ هزار معلم در استان

۲۵۰۰ کلاس درس در خراسان رضوی خالی از معلم است/ کمبود ۳۰ هزار معلم در استان

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ کلاس بدون در خراسان رضوی معلم داریم.

سید امیر شوشتری چهارشنبه ۱۲ مهرماه در جلسه مدیران آموزش و پرورش قطب شهید برونسی که با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تربت حیدریه برگزار شد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در بیان جایگاه بالای آموزش و پرورش در مدیریت کشور، گفت: اگر بخواهیم فرمایشات رهبری و تجربه‌های دنیا را در کشور اجرا کنیم، باید چند سال تمام بودجه عمرانی را صرف آموزش و پرورش کنیم.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی با کمبود ۳۰ هزار معلم مواجه‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ کلاس بدون معلم داریم، هم چنین نیازمند ۷۰۰۰ کلاس درس هستیم.

شوشتری با تأکید به مدیران شهرستان‌ها برای طرح مولدسازی، گفت: تلاش برای مولدسازی و بهره‌برداری بهینه از فضاهای مناسب با کمک فرمانداری‌ها و شهرداری شهرهای مختلف خراسان رضوی از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: به همت نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس، توانستیم اعتبارات خوبی را برای آموزش و پرورش جذب کنیم.

جاسم حسین‌پور از جذب ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل استخر شهرستان زاوه خبر داد و اظهار کرد: بالغ‌بر ۶ هزار میلیارد تومان نیاز اساسی مدارس منطقه تربت حیدریه برای برطرف کردن و رسیدن به حداقل استانداردهاست که این میزان در استان برای برطرف کردن حداقل نیازهای مدارس ۲۵ هزار میلیارد تومان و ۱۰ برابر همین مبلغ برای مدارس کل کشور است.

معاون اداره کل و رئیس اداره آموزش و پرورش تربت حیدریه در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی در خصوص اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تجهیز مدارس و هنرستان‌ها رقم خورده است، گفت: در منطقه تربت حیدریه دیگر مدرسه نیمه تمام نداریم.

حجت صالحی با اشاره به اینکه جشن پایان پروژه‌های نیمه تمام را در آبان‌ماه امسال برگزار می‌کنیم، به بیان مشکلات حوزه خود پرداخت و افزود: در مقطع متوسطه ۷۰ معلم کمبود داریم که متأسفانه بخشی از این کمبود ناشی از بازنشستگی ۲۴۰ معلم در اول مهر است.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۴۰ کلاس خالی از آموزگار در مقطع ابتدایی داشتیم که توانستیم با به‌کارگیری بازنشستگان این کمبود را برطرف کنیم.

صالحی از وجود ۱۰ مدرسه فرسوده و تخریبی در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ۳.۸ مترمربع سرانه کلاس‌های درس تربت حیدریه است در صورتی که این سرانه در استان ۴.۳ مترمربع و کشور ۵.۷ مترمربع است.

وی خاطرنشان کرد: شهر تربت حیدریه ۱۳ هنرستان دارد اما همچنان فضای هنرستانی به شدت احساس می‌شود. هم چنین ۴۷ هزار دانش‌آموز و ۲۸۵ فضای آموزشی داریم که ۶۸ درصد مدارس ابتدایی و ۱۸ درصد متوسطه اول نیز دو شیفت هستند.

در ادامه این نشست، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زاوه نیز گفت: این شهرستان دارای ۱۸هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز است که وسعت جغرافیایی و پراکندگی بالای نقاط جمعیتی باعث به وجود آمدن مشکلات و چالش‌هایی در توزیع مدارس شده است.

مهدی جمال بیان کرد: در حال حاضر پنج پروژه در حال ساخت داریم که مهمترین آن ساخت استخر دانش‌آموزی بوده که پس از ۱۲ سال ساخت آن مجدداً آغاز شده است.

وی ادغام مدرسه نمونه دولتی شهر دولت‌آباد به دلیل کمبود فضا با یک مدرسه شبانه‌روزی که برخی کلاس‌های آن نیز در خوابگاه برگزار می‌شود و هم چنین نبود مرکز رفاهی فرهنگیان در شهرستان زاوه را از جمله مطالبات فرهنگیان برشمرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس در پایان نشست گفت: در این جلسه چهار مصوبه برای ادارات پنج‌گانه این منطقه مصوب شد.

محسن زنگنه افزود: مقرر شد در گام نخست اعتبارات نوسازی مدارس ادارات پنج گانه که امسال ۸۰۰ میلیارد ریال بود با ۲۰ درصد رشد به ۹۶۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی ادامه داد: اختصاص سهم قیر رایگان در صورت تائید به پنج اداره منطقه، احداث هنرستان تخصصی زعفران در شهرستان زاوه و تکمیل و تجهیز هنرستان کشاورزی پسته مه‌ولات و تخصیص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای هر اداره از دیگر مصوبات امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۰:۳۶

سلام علیکم مدارس بودن معلم هستند وما داوطلبان آموزگاری ماده ۲۸ پس از هفت ماه سختی بانمرات بالای ۴۷۰ در مشهد بیکاریم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۳:۲۷

پس چرا با این همه کمبود معلم که خودتان می گویید معلمان حق التدریسی و معلمان خریدخدماتی با سابقه را استخدام نمی کنید. احتمالا سهمیه استخدامی آنها را به ایثارگران داده اید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۱۰:۰۸

خب چرا از نیروهای آزاد با بیش از۱۰ سال تاحتی۲۰ سابقه کار نیرو نمیگیرد؟چرا در آزمونهای استخدامی سابقه نیروی آزاد کوچکترین اثری نداره طوری که سرایدار مدرسه از دبیر نیروی آزاد که۲۵ سال سابقه داره شانسش بالاتره؟!! شما که میدونید سیستم به کارگیری نیرو در مدارس غیرانتفاعی چقدر بیرحمه، اگر بیشتر از۵ سال موندی یعنی کارت معرکه بوده، نیروهای ضعیف همون سالهای اول حذف میشن چون مدیرها پول گرفتند و باید به والدین پاسخ بدند و راحت اخراج میکنن ماالان بالای۵۰۰۰ نیروی آزاد داریم که دست کم۲۵۰۰ نفرشون بالای۵ سال سابقه کلاس رفتن دارند آهان یادم نبود سهمیه ها و اقوام وفامیل ها هنوز موندند!! نگید نه که مصاحبه های آزمون استخدامی اخیر گواه این ادعاست! کاش جرات کنید ازشون فیلم بگیرید ببینید به چه دلایل واهی طرف رو رد کردید، حالا این که چیزی نیست مورد داریم نمره اش امروز بوده۱۷ فرداش شده۷!!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۱۰:۱۵

اینهمه کمبود نیرو،پس چرا با حذف ناگهانی سهمیه بومی ،به من و امثال من کارنامه سفید تحویل دادید،در حالی که مصاحبه رو عالی انجام دادم و ۱۰ سال سابقه کاری دارم.آقای صحرایی لطفا در طرح بازبینی مجدد و رسیدگی به اعتراضات ،ما رو هم ببینید