• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071308638
  • منبع : نمایندگی گیلان

به همت جهاد کشاورزی گیلان؛

کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهیان زینتی در لنگرود و املش برگزار شد

کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهیان زینتی در لنگرود و املش برگزار شد

ایسنا/گیلان به همت جهاد کشاورزی استان گیلان کارگاه آموزشی پرورش ماهیان زینتی در گلسفید لنگرود همچنین دوره آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در رمشایه املش برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، فرهاد فتاحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود اظهار کرد: این برنامه ترویجی در راستای ترویج دستاوردهای تحقیقاتی و انتقال یافته‌ها به بهره‌برداران و بهبود عملکرد تولید و دستیابی به اهداف طرح یاوران تولید، با عنوان" پرورش ماهیان گرمابی و زینتی" و با حضور محققین بخش شیلات مرکز تحقیقات منابع طبیعی گیلان در مرکز جهاد کشاورزی گلسفید برگزار شد.

 کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهیان زینتی در لنگرود و املش برگزار شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود گفت: در این برنامه ترویجی محققین مرکز تحقیقات درخصوص نحوه مدیریت بهینه استخرهای پرورش ماهی و مسائل و مشکلات تولیدکنندگان در واحدهای تولیدی و نیز ترویج ماهیان زینتی در قالب مشاغل خانگی مطالبی را مطرح و به ارائه راهنمایی‌های کارشناسی و فنی پرداختند.

کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهیان زینتی در لنگرود و املش برگزار شد
 
وی یادآور شد: در پایان بهره‌برداران علاوه بر پرسش و پاسخ از یک مزرعه پرورش ماهی بازدید کردند.

کلاس آموزشی آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در روستای رمشایه برگزار شد

همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، طاهر غلامی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و مقابله با این بیماری و در راستای بالا بردن سطح آگاهی بهره برداران با همکاری اداره دامپزشکی املش کلاس آموزشی آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در روستای رمشایه برگزار شد.
 
طاهر غلامی افزود: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار و با قابلیت انتقال بالا از مناطق آلوده به مناطق سالم است که با رعایت الزامات بهداشتی می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهیان زینتی در لنگرود و املش برگزار شد
 
وی در ادامه اضافه کرد: پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند ویروس‌‎های آنفلوآنزای طیور را با خود جابجا کنند.
 
غلامی با اشاره به راه‌های انتقال و شیوع این بیماری گفت: تماس با پرندگان وحشی و پرندگان آبزی آلوده، پراکنده شدن کود مرغداری آلوده به محیط اطراف، عدم ضد عفونی کامل جایگاه نگهداری مرغ و تجهیزات مرغداری‌ها از راه‌های انتقال این ویروس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha