• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071509520
  • خبرنگار : 50444

امسال انجام می شود؛

حمایت نقدی دولت از ۳۵۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی در خراسان شمالی

حمایت نقدی دولت از ۳۵۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی استان که خانوار آنان در دهک‌های درآمدی یک تا پنج هستند، مورد حمایت نقدی دولت قرار می‌گیرند.

محسن غلامی در گفت و گو با ایسنا در خصوص حمایت از خانواده‌های نیازمند دارای محصل در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های رفع فقر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار کم برخوردار جامعه، شناسایی و حمایت از کودکان در معرض آسیب و آسیب‌دیده بازمانده از تحصیل در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: در این راستا، ۳۵۰ دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی و مشمول دهک های یک تا پنج از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان استخراج شده که پیش بینی می شود این افراد به هر دلیلی از سال تحصیلی باز مانده اند.

وی بیان کرد: این لیست در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است تا مورد بررسی قرار گیرد که آیا این افراد در حال حاضر بازمانده از تحصیل هستند یا خیر. همچنین قرار است اطلاعات سایر دانش آموزان ابتدایی مشمول این طرح نیز توسط آموزش و پرورش به ما اعلام شود تا ضمن ارسال به وزارتخانه، حمایت نقدی از آن ها انجام شود.

غلامی گفت: هنوز میزان حمایت نقدی دولت در این خصوص مشخص نیست اما تلاش می شود لیست دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی هرچه سریعتر تکمیل و به وزارتخانه ارسال شود.

سرپرست اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: به استناد قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی و بر اساس مصوبه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی، موضوع سنجش فقر ازجمله فقر آموزشی در دستور کار وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش‌وپرورش قرار گرفته است.

غلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسئله و با هدف کمک به بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل فقیر و کم برخوردار به چرخه رسمی آموزش، برنامه تحولی حمایت نقدی مشروط از خانواده‌های دارای مشکل و بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی دهک یک تا پنج درآمدی در سال ۱۴۰۲ با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در سطح ملی و استانی عملیاتی شده است.

به گزارش ایسنا، در این طرح کودکانی که از سال ۱۴۰۰ در مدرسه ثبت‌نام نکرده‌اند شناسایی‌شده و پس از بررسی دلایل بازماندگی از تحصیل آن‌ها، نحوه حمایت و بازگشت به چرخه رسمی آموزش تعیین می‌شود که در گام آخر افراد واجد شرایط شناسایی شده، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha