• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071509627
  • خبرنگار : 50310

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

روستاها کانون اصلی تولید هستند/ ۵۰ درصد به تولید تخم‌مرغ لرستان اضافه شد

روستاها کانون اصلی تولید هستند/ ۵۰ درصد به تولید تخم‌مرغ لرستان اضافه شد

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سیاست گذاری باید به سمتی پیش رود که سرمایه‌گذاری به سمت روستاها کشیده شده چرا که کانون اصلی تولید هستند.

سیدعماد شاهرخی پانزدهم مهرماه در همایش روز ملی روستا و عشایر و آیین آغاز سال زراعی جدید در منطقه‌ی دیناروند خرم‌آباد، اظهار کرد: وقتی اسمی از روستا و عشایر می‌آید مفاهیمی مانند دل پاک، لقمه حلال، انسانیت، شجاعت و ایستادگی در ذهن انسان متبادر می‌شود و این لقمه حلال باعث می‌شود فرزندان غیور و سخت‌کوشی تربیت شوند که امر تولید را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز کار تولید در استان زحمات زیادی دارد به ویژه در بخش کشاورزی این زحمات مضاعف است.

شاهرخی افزود: تمام تلاش ما این است که با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های استاندار لرستان کشاورزی معیشتی را به سمت اقتصادی پیش ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود سطح زندگی اجتماعی و اقتصادی روستاییان است و سیاست‌گذاری ما باید به سمتی پیش رود که سرمایه‌گذاری به سمت روستاها کشیده شده چرا که کانون اصلی تولید هستند.

وی بیان کرد: در بحث گندم با احتساب گندم مادری و بذری سال ۹۵، ۵۱۰ هزار تن خرید داشتیم که امروز این عدد به ۵۳۰ هزار تن رسیده که یک رکورد در استان است.

شاهرخی تأکید کرد: افق بخش کشاورزی را در لرستان روشن و درخشان می‌بینم و همه مصمم هستیم با یاری خدا و حمایت‌های استاندار و همه دستگاه‌ها این سیر صعودی تولید در دولت سیزدهم افزایش پیدا کند.

این مسئول بیان کرد: کسب رتبه هفتم کشور در خرید گندم، خرید نزدیک به ۶۰۰۰ تن دانه روغنی و ... را داریم. در دانه روغنی کاملینا رتبه اول کشور را کسب کردیم و امسال تا امروز فقط در کشت کلزا ۶۰ درصد افزایش سطح کاشت را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: در بحث طرح افزایش تولید در دیم‌زارها با کمک بنیاد برکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵۵ دستگاه را جذب کردیم. ابتدای سال ۱۴۰۱ تملک دارایی ما ۹۷ میلیارد تومان بوده ولی امسال ۱۷۲ میلیارد تومان شده و در تخصیص نیز این افزایش را داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید دامی ۲۳ درصد افزایش را داشته‌ایم، با احیای دو واحد تولیدی ۵۰ درصد به تولید تخم‌مرغ استان اضافه شد و در حوزه آب و خاک ۳۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشتیم.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه قنات ۷۲ درصد و آبیاری تحت فشار رتبه هفتم کشوری را کسب کردیم، همچنین در بحث صنایع تبدیلی و تبدیلی و در بخش صدور موافقت‌نامه ۸۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ۶۰ درصد رفع تداخلات که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده در سال ۱۴۰۱ انجام شده و با همکاری دستگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ پرونده این موضوع نیز بسته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha