• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071510118
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول خبر داد:

اجرای پروژه ملی فیبر نوری درب منازل در ۵ شهر لرستان

اجرای پروژه ملی فیبر نوری درب منازل در ۵ شهر لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تفاهم‌نامه اجرای پروژه ملی فیبر نوری درب منازل در شهر خرم‌آباد امضاء شد.

مجتبی صارمی امروز ۱۵ مهرماه در جلسه کارگروه سایبری و الکترونیک که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم و به تبع آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای پروژه ملی فیبر درب منازل و کسب‌وکارها در استان است.

وی تصریح کرد: تاکنون در ۵ شهر استان پروژه در حال انجام است که با پیگیری‌های به عمل آمده توسط این اداره‌کل و تعاملات بسیار خوب با شهرداری خرم‌آباد، امروز تفاهم‌نامه همکاری جهت اجرای پروژه در شهر خرم‌آباد به امضاء رسید و به‌زودی پس از طراحی و انجام مشخص کردن مسیر عبور فیبر، پروژه در این شهر آغاز خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های اساسی برای پیاده‌سازی شهر هوشمند، افزایش چندین برابری سرعت اینترنت، تقویت بسترهای ارتباطی لازم برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال و افزایش پهنای باند از مهمترین ثمرات و دستاوردهای اجرای این پروژه است.

صارمی ضمن ارائه گزارش در خصوص مانورها و رزمایش‌های کارگروه سایبری و الکترونیک استان از ابتدای سال تاکنون گفت: در شش‌ماهه نخست امسال ۱۸ برنامه رزمایش و مانور برگزار شده که به‌منظور نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در هفته اول آبان ماه، ۱۹ برنامه رزمایش، مانور و کارگاه آموزشی توسط کارگروه برنامه‌ریزی‌شده که شامل ۵ برنامه توسط اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ۸ برنامه توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، ۴ برنامه توسط اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب و ۲ برنامه توسط اداره‌کل پست استان است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۸ هشدار آسیب‌پذیری در قالب مکاتبه با کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ارسال گردیده است که راهکار امن سازی نیز به آن‌ها پیشنهاد گردیده است و با توجه به افزایش تهدیدات در حوزه سایبری، این انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌های اجرایی استان، پس از دریافت ابلاغیه از سوی کارگروه سایبری و الکترونیک، نسبت به رفع آسیب‌پذیری در دستگاه خود با قید فوریت اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha