• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402071610567
  • خبرنگار : 50212

استاندار خبر داد:

اجرای طرح شمیم یاس، بزودی در استان مرکزی

اجرای طرح شمیم یاس، بزودی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: طرح شمیم یاس به زودی با هدف زنجیره‌سازی تولیدات مرتبط با حجاب و عفاف در این استان اجرایی خواهد شد.

فرزاد مخلص‌الائمه یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان مرکزی اظهار کرد: ایجاد مرکزی برای تولید و توزیع محصولات متنوع مرتبط با حجاب و عفاف تحت عنوان طرح شمیم یاس با یک نشان تجاری در حال شکل‌گیری است.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح مقرر شده است که شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک مجتمع گلستان را برای عرضه این تولیدات به این طرح اختصاص دهند تا زنجیره مناسبی از عرضه تا تولید در محصولات مختلف عفاف و حجاب نظیر البسه شکل گیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به استقبال خوب از اجرای این طرح، خواستار اعمال تشویق‌هایی نظیر معافیت مالیاتی برای تولید و عرضه محصولات مرتبط با عفاف و حجاب شد و با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با تولیدکنندگان صاحب نام کشور برای فعالیت در حوزه تولید محصولات مرتبط با عفاف و حجاب در استان گفت: طرح شمیم یاس مراحل نهایی و پایانی را سپری می کند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: پس از مشخص شدن تولیدکنندگان و تعیین متراژ مورد نیاز، ظرف دو هفته آینده این کار آغاز خواهد شد و حوزه مدیریت شهری هم در حوزه تبلیغات شهری و محیطی این رویداد با عناوینی نظیر "شمیم یاس بزودی" اطلاع رسانی و تبلیغ را اجرایی می کند.

او در ادامه تصریح کرد: کیفیت، تنوع و قیمت در اجرای این طرح تعیین کننده است و همه دست اندرکاران در تلاش هستند که این سه مولفه در فرآیند اجرای طرح مورد توجه قرار گیرد.

وی به جمع آوری اقلام غیرمجاز در سطح بازار نیز اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری اقلام غیرمجاز در سطح بازار باید با کمک ستاد امر به معروف صورت گیرد. برخی تن پوش های جوانان و نوجوانان مناسب نبوده و خلاف شرع، عرف و منطق است و حتی در محافل شخصی هم جایگاهی ندارد که باید این موارد شناسایی، جمع آوری و برخورد قاطع در این حوزه صورت گیرد و بازار از محصولات نامناسب پاکسازی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: والدین باید فرزندان خود را از سنین کودکی با موضوعات عفاف و حجاب آشنا کنند تا وقتی کودک به سن تکلیف رسید با یک عقبه ذهنی در خصوص عفاف و حجاب، پوشش مناسب داشته باشد.

بهنام نظری افزود: تولیدکنندگان در اجرای این طرح باید پوشش های مناسب ویژه کودکان را نیز طراحی و تولید کنند تا از سنین کودکی کار ایجابی و فرهنگ سازی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha