• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402071610782
  • خبرنگار : 50210

دری نجف آبادی تاکید کرد

لزوم ورود جدی وزارت بهداشت به مسئله جمعیت

لزوم ورود جدی وزارت بهداشت به مسئله جمعیت

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وزارت بهداشت باید با جدیت به مسئله رشد جمعیت ورود کند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح ساختمان سه دانشکده دندانپزشکی، توانبخشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به حمله فلسطین به اسرائیل اظهار کرد: این حملات قطعا و تنها حاصل ۲۰ درصد کارهای اطلاعاتی صورت گرفته است و امروز دستگاه های امنیتی اسرائیل سیلی بزرگی خورده اند و هیچ گاه چنین وضعیتی را انتظار نداشتند.

وی با بیان اینکه آمار کشته ها و زخمی های اسرائیل کوس رسوایی این رژیم غاصب را به صدا درآورده است، گفت: دنیا این چنین نیست که جنایت کنند و سیلی نخورند. اسرائیل تا امروز رفتار وحشیانه ای داشته و قطعا نباید انتظار داشته باشد که رفتار دیگری را ببیند و امروز، روز خفت برای اسرائیل و افراد افراطی است.

دری نجف آبادی با قدردانی از افتتاح ساختمان این سه دانشکده بیان کرد: ظرفیت استان مرکزی برای پذیرش دانشجو از خارج و تربیت پرستار غنی است و بیمارستان های استان نیز آمادگی حضوری موثر در عرصه درمان دارند، تنها کافی است که نیروی انسانی مورد نیاز تامین شود و با ساخت و تکمیل بیمارستان ولیعصر، زنان و زایمان و فاز سوم آیت الله خوانساری، سرمایه ای عظیم در اختیار استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: اولین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام بزرگی را در تاسیس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رقم زد و امروز می توان با تقویت فضای مجازی، جذب دانشجوی خارجی را تسهیل کرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر ورود شرکت های دانش بنیان به تامین تجهیزات پزشکی و لزوم حفظ سرمایه موجود و ایجاد ظرفیت جدید، گفت: سال گذشته ۶ میلیارد دلار گوشی وارد کشور شده است، باید این ارقام را در کشور و به منظور تامین نیازها صرف کرد و بانک ها نیز باید در این راستا برای تقویت شرکت های دانش بنیان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به پرداخت ۸۰ میلیارد دلار یارانه در کشور، افزود: باید سرمایه گذاری عظیمی در کشور صورت گیرد. امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمین در کشور اختصاص یافته است. اعداد و ارقام بزرگی در کشور هزینه می شود و با همه سختی ها، کشور امروز در شرایط مطلوبی قرار دارد.

دری نجف آبادی با اشاره به لزوم توجه به زادآوری و رشد جمعیت گفت: نرخ باروری در استان مرکزی ۰.۶ درصد است و باید این نرخ تقویت شود. وزارت بهداشت باید به این مسئله با جدیت ورود کند، بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان مرکزی بالای ۵۰ سال هستند و باید فکری برای این شرایط صورت گیرد.

امام جمعه اراک با تجلیل از رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی گفت: زنان ما امانت دار حضرت فاطمه(س) هستند و این حجاب ضامن سلامت و امنیت و عفت است.

به گزارش ایسنا، در این آیین از هفت پرسنل درمان نیروی انتظامی تجلیل شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha