• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071610894
  • خبرنگار : 50046

استاندار خراسان شمالی:

ارتقای کیفیت مبلمان شهری نتیجه واگذاری امور به مردم است

ارتقای کیفیت مبلمان شهری نتیجه واگذاری امور به مردم است

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: در حال حاضر شاهد کیفیت و رشد مبلمان شهری در کشور هستیم که این امر نتیجه این است که امور شهری به مردم واگذار شده و در سایه مشارکت و تصمیمات مردم ، این اتفاق رخ داده است.

محمدرضا حسین نژاد شانزدهم مهرماه در همایش فصلی شهرداران و فرمانداران استان از شهرداری ها به عنوان موتور محرکه توسعه و پیشرفت هر شهر یاد کرد و افزود: برای پیشرفت و توسعه شهر می‌توان با ارائه طرح های پخته، مطالعات جامع و استدلال های قوی این مهم را محقق کرد که نمونه بارز آن مطالعه جامع برای منظور کردن پهنه هایی جهت بلند مرتبه سازی است .

وی بر نقش مهم شهرداران در عمران و آبادانی شهر تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری نیز دیگر سخنران این همایش بود که ورود به مباحث تخصصی حوزه های شهری و سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها را مورد توجه قرار داد و گفت: سالانه از ۲۵ میلیون گردشگر عبوری از استان که ظرفیت عظیمی است، کمترین بهره را داریم و حفظ مسافران به درآمد پایدار شهرداری ها کمک خواهد کرد . 

مرتضی رجائی به پتانسیل های شهرهای مختلف در نگهداشت مسافر و رونق گردشگری به عنوان منابع درآمد پایدار برای شهرداری ها اشاره کرد و گفت: تهیه پیوست گردشگری برای ۲۵ نقطه شهری به شهرداران تکلیف شده است .

رجائی بر ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: گردشگری استهلاک و هزینه گزاف نگهداری ندارد. 

وی لایروبی مسیل ها و آبراهه ها و تعامل دستگاه های اجرایی با شهرداری ها، ایجاد پارک های موضوعی در شهر ها، استفاده از رنگ های ویژه در معماری شهر ها و ... را یادآوری کرد. 

شهردار بجنورد نیز در این همایش مشکلات ویژه و تخصصی حوزه شهری را به نمایندگی از شهرداران استان مطرح کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha