• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402071812685
  • خبرنگار : 50630

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه:

سوادکوه با کمترین میزان جرایم، سفید شد

سوادکوه با کمترین میزان جرایم، سفید شد

ایسنا/مازندران فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه بر حسب اتفاقات، جرایم، نسبت جمعیت منطقه و وسعت شهرستان، نیروی انسانی تعریف می‌شود، گفت: شهرستان سوادکوه فقط یک درصد جرایم استان را به خود اختصاص داده است که به‌ عنوان شهرستان سفید محسوب می‌شود.

سرهنگ عبدالله اکبری امروز، ۱۸ مهر ماه در نشست خبری که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد با اشاره به شعار( شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگزار)  اظهار کرد: معتقدم بسیاری از فعالیت‌های نیروهای انتظامی و نظامی شهرستان بر پایه مطالبات و پیگیری‌های رسانه‌ها انجام می‌پذیرد.

وی امنیت را از اصلی‌ترین ارکان جامعه دانست و افزود: در پناه امنیت می‌توان کارهای مثبت و توسعه‌ای انجام داد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه در خصوص وضعیت ترافیک شهرهای منطقه در ایام تعطیل گفت: متاسفانه به‌رغم تمام پیگیری‌های فرماندهی استان در مورد پل شهر پل‌سفید، آنگونه که انتظار داشتیم، عمل نشد؛ همه فشارها بر روی همکاران پلیس راه و نیروی انتظامی و راهور قرار دارد. البته برای رفع این مشکل از همه ظرفیت‌های پلیس‌راه فراجا استفاده می‌کنیم.

اکبری با اعلام اینکه هیچ جرمی مثل قتل، تجاوز به عنف یا سرقت‌های خشن در شهرستان رخ نداده است که در این مورد با کمک سپاه ناحیه و بسیج( گشت رضویون) به یک نتایج خوب رسیدیم، افزود: در سه سال گذشته بیش از ۲۰ نقطه شهرستان دوربین گذاری شده است و در حال حاضر ۱۵ نقطه در آستانه نصب دوربین قرار دارد با همین شیوه‌های کنترلی شاهد کاهش سرقت در این شهرستان هستیم.

سوادکوه با کمترین میزان جرایم، سفید شد

وی اضافه کرد: همچنین با کمک شوراها، دهیاری‌ها و مشارکت مردم، بیش از ۱۷۰ دوربین در روستاهای شهرستان سوادکوه نصب شد که بیش از ۳۰ درصد روستاها را شامل می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، مازندران را یکی از امن‌ترین استان‌های کشور نامید و گفت: استان مازندران در سطح کشور از نظر میزان جرایم یکی از استان‌های امن و سفید محسوب می‌شود. به همین خاطر و بر اساس این امنیت در عید امسال بیش از ۲۶ میلیون مسافر را در استان پذیرا بودیم.

این مسئول با اعلام اینکه در شهرستان سوادکوه با افزایش کشفیات مانند قاچاق کالا ، مواد مخدر و غیره مواجه بودیم، تصریح کرد: از نیمه دوم سال گذشته واحد قاچاق کالا را در فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فعال کردیم تا با همکاری دیگر ادارات و نهادهای مرتبط ( منابع طبیعی، صمت، بازرگانی وغیره ) فعالیت مستمر انجام شود.

اکبری به تعامل نیروی انتظامی و آموزش و پرورش جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای اشاره کرد و گفت: معاونت اجتماعی و مشاورهای ما در مدارس فعالیت دارند. با حساسیت نسبت به آموزش و پرورش و موضوع فرهنگ سازی توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تامین منابع انسانی در فراجا نیازمند اطلاع رسانی کافی هستیم برای جذب نیروهای واجد شرایط هستیم، افزود: امسال جذب ۴۰ نفر را در فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه داشتیم.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۹۷ در اختیار شهروندان است تا نقطه نظرات خود را اعلام کنند. در دو سال گذشته  ۱۰ درصد کاهش انتقاد و ۳۳ درصد افزایش قدردانی را از طرف شهروندان داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha