• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402071912926
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت انجمن بانوان محله نیار؛

سومین نمایشگاه و بازارچه هنرهای دستی محله نیار برگزار شد

سومین نمایشگاه و بازارچه هنرهای دستی محله نیار برگزار شد

ایسنا/اردبیل سومین نمایشگاه و بازارچه هنرهای دستی محله نیار به همت انجمن بانوان این محله با ۲۲ غرفه برگزار شد.

سامان قدرتی، غرفه دار و مسئول برپایی نمایشگاه ۱۹ مهر در گفت وگو با ایسنا برپایی این نمایشگاه را سومین نمایشگاه برشمرد و افزود: دو نمایشگاه قبل از بیماری کرونا توسط انجمن بانوان نیار برپا شده است.

وی گفت: نمایشگاه با همکاری انجمن بانوان نیار، اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره کل اوقاف برای نمایش و فروش صنایع دستی و هنرهای تجسمی بانوان نیاری برگزار شده است.

قدرتی اظهار کرد: غرفه های مواد غذایی از قبیل باقلوا و شیرینی های خانگی، صنایع چوبی، گلیم بافی، کیف دوزی، هنرهای تجسمی، نقاشی، گرافیک، قلم زنی، گوهرشناسی در این نمایشگاه برای بازدید علاقمندان شهر اردبیل برپا شده است.

این گوهرشناس اضافه کرد: کئچه دوزی یکی از صنایع دستی بانوان نیاری است که کارش سخت می باشد و بانوان کهنسال نیار با آموزش رایگان برای علاقمندان آن را احیاء کرده اند.

مسئول نمایشگاه استقبال از نمایشگاه را در روزهای اول خوب توصیف کرد و گفت: نمایشگاه از ۱۸ الی ۲۶ مهر و از ساعت ۱۵ الی ۲۰ شب در محل زیرزمین امامزاده عبدالعزیز نیار دایر می باشد.

این غرفه دار بیان کرد: پاسخ و خروجی مناسبی از سوی بازدیدکنندگان گرفته ایم و نمایشگاه حاضر در ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش روحیه و تعامل بین بانوان مؤثر بوده است.

قدرتی نمایشگاه را فرصتی برای دورهمی بانوان و یادگیری فنون و هنرها یاد کرد و ادامه داد: آماده ایم با همکاری شورای شهر و شهرداری اردبیل و اداره کل میراث فرهنگی استان نمایشگاه را در نقاط دیگر شهر اردبیل و سایر شهرستانها برگزار نماییم.

وی مسائل معیشتی و اقتصادی خانواده را عاملی برای ایجاد مشکلات خانوادگی برشمرد و افزود: شرکت بانوان در نمایشگاهها می تواند به فعالیت اقتصادی و سهیم شدن آنها در مدیریت مالی خانواده خود کمک کند.

این گوهرشناس اهل نیار اعلام کرد: مهدیه ابوالفتحی در مجسمه سازی از جمع بانوان نیاری موفق به کسب رتبه اول کشور شد و همچنین اثر نقاشی بانو جعفری از اردبیل در جشنواره بین المللی آرمان صلح جهانی مقام اول را کسب کرد.

قدرتی با بیان اینکه جامعه برای افزایش آگاهی اجتماعی و کاهش جرایم باید به فرهنگ و هنر بهاء بدهد، تصریح کرد: گلیم های بافته شده بانوان نیاری در کشور گرجستان به فروش می رسد و این امر علاوه بر افزایش روحیه خودباوری بانوان، می تواند با برندینگ صنایع دستی بانوان ایرانی به ارزآوری برای کشور کمک شایانی نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha