• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402071913233
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صورت گرفت

بهره برداری از ۷۱ نیروگاه خورشیدی برق در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد

بهره برداری از ۷۱ نیروگاه خورشیدی برق در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد ۷۱ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برق با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و برخی مسئولان استانی در روستای «مزدک» از توابع شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: این نیروگاه ها می تواند در حوزه ارزآوری مورد توجه باشد و از طرفی سبب صرفه جویی ها در حوزه انرژی باشد.

وی افزود: دولت تولید ۱۵ هزار مگاوات برق از طریق پنل های خورشیدی را طی برنامه ای پنج ساله را در دستور کار قرار داده و شروع خوبی است .در کشورهای همچون فرانسه و برخی کشورهای اروپایی از حدود ۳۰ درصد ظرفیت نیروگاه های خورشیدی استفاده می شود.

سلیمانی اظهارکرد: سالانه باید تلاش شود که حداقل سه هزار مگاوات برق در کشور از طریق پنل های خورشیدی تولید شود و در صورتی که در همه استانها اطلاع رسانی شود و اقدام کنند این مهم دست یافتنی است و می تواند ناترازی برق را در کشور حل کند و به یک کشور صادرکننده برق در غرب آسیا تبدیل شویم.

بهره برداری از ۷۱ نیروگاه خورشیدی برق در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از مزیت ها و ظرفیت های اجرای این طرح‌ها، تولید برق، جلوگیری از آلودگی ها زیست محیطی، رعایت پدافند غیرعامل، صادرات انرژی، راه اندازی خطوط تولید، کمک به ناترازی برق، اشتغال و افزایش درآمد خانوارهاست.

سلیمانی تصریح کرد: چاه‌های کشاورزی، واحدهای صنعتی و منازل مسکونی می توانند از این طرح و از برق تولید شده این پنل ها استفاده کرده و مازاد بر مصرف خود را به شرکت برق بفروشند.

وی بیان کرد: تاکنون بسیج سازندگی بیش از ۲۰۰۰ نیروگاه برق خورشیدی پنج کیلوواتی در سطح کشور اجرا کرده است و حتی برخی روستاها در کشور کل برق مصرفی و مورد نیاز خود را از این طریق تامین می کنند.

بهره برداری از ۷۱ نیروگاه خورشیدی برق در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد

به گزارش ایسنا، «محمد مرادی»، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی در حوزه پاکیزگی، به صرفه بودن و همچنین ارزان بودن مورد توجه قرار گرفته است، گفت: امروز شاهد بهره برداری از ۷۱ نیروگاه خورشیدی هستیم. علاوه بر آن این نیروگاه ها در حوزه پمپ بنزین ها و دستگاه های خدمات رسان نیز مورد توجه است.

بهره برداری از ۷۱ نیروگاه خورشیدی برق در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۹ ۱۵:۵۸

5 کیلو وات نمیشه نیروگاه ، این مقدار جوابگوی برق مورد نیاز یک خونه هم نمیشه