• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402071913614
  • خبرنگار : 50037

پرداخت ۶۵۹ فقره تسهیلات ازدواج در رزن

پرداخت ۶۵۹ فقره تسهیلات ازدواج در رزن

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان رزن از پرداخت ۶۵۹ فقره تسهیلات ازدواج در پنج ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار چهارشنبه ۱۹ مهر در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن، اظهار کرد: در سال گذشته نیز در حوزه ازدواج توسط بانک‌های عامل شهرستان ۱۲۰۰ فقره تسهیلات با اعتباری افزون بر ۱۴۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان و تأمین و توزیع ۸۰۰ جهیزیه  به احترام ۸۰۰۰ شهید استان همدان بین نوعروسان نیازمند سطح استان به عنوان یکی از افتخارات سپاه و کمیته امداد تصریح کرد: از این تعداد جهیزیه سهم شهرستان رزن ۳۴ مورد جهیزیه برای نوعروسان نیازمند این شهرستان بوده است.

غفاری‌آثار در ادامه با اشاره به تحویل زمین رایگان به خانواده‌های سه فرزندی و چهار فرزندی شهرستان نیز خاطرنشان کرد: رزن در سطح کشور و استان همدان نخستین شهرستانی بود که تمام نیازهای مسکن را انجام داده بودیم و قرار بر این بود که در هفته دولت با حضور استاندار همدان برای کسانی که برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند و براساس شاخص‌های دولت فرم الف آنها ثبت شده بود، زمین واگذار کنیم که متأسفانه با مخالفت جهادکشاورزی در بحث زمین مواجه شدیم.

فرماندار رزن یادآور شد: پیگیری مرتفع شدن مشکل هستیم و در جلسه‌ای استاندار دستور داد که این مشکل هر چه سریع‌تر مرتفع و حل شود اما هنوز صورتجلسه آن از طریق راه و شهرسازی به دست ما نرسیده است و اگر صورتجلسه بر آن مبنایی که استاندار دستور داده به دست ما برسد به اتفاق بنیاد مسکن و شهرداری کار را آغاز کرده و درنگ نخواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی باید در جامعه و شهرستان با برنامه‌ریزی لازم اقدام و فرهنگ‌سازی شود، افزود: فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی در جامعه موجب امیدآفرینی در بطن جامعه خواهد بود.

غفاری‌آثار همچنین با اشاره به پیش رو بودن اتفاق مهم انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: ترغیب و تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات و حضور پررنگ در پای صندوق‌های رأی ضرورت دارد.

وی در ادامه با اشاره به دستور جلسه  شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبنی بر کتاب و اهمیت کتابخوانی بیان کرد: ر بحث ترویج کتاب و کتابخوانی، آموزش و پرورش و نقش معلمان و مدیران مدارس در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان مدارس بسیار مهم و مؤثر است.

غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: استفاده از کتاب‌های ساده و روان با توجه به اقتضاء سن دانش آموزان از نقش مهمی در بحث ترویج و ترغیب و اشتیاق بیشتر دانش آموزان از بدو کودکی  به مقوله کتابخوانی برخوردار خواهد بود.

امام جمعه رزن هم با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره در رابطه با وضعیت کتابخوانی سطح کشور دارای دغدغه خاطر هستند و وضعیت کتابخوانی کشور را مطلوب نمی‌دانند، گفت: باید تبلیغات فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه همه‌گیر شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با کمک دولت موانع نشر کتاب را مرتفع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر منصوری با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ مطالعه از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی است، ادامه داد: ایجاد نمایشگاه‌های مختلف کتاب و برطرف کردن موانع بازدارنده مطالعه از نقش مؤثری در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه برخوردار است.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن هم با بیان اینکه این شهرستان دارای هفت باب کتابخانه عمومی بوده که چهار باب شهری و سه باب روستایی است، اظهار کرد: یک‌باب از کتابخانه‌های عمومی شهرستان با اداره آموزش و پرورش به صورت مشارکتی بوده که به علت تخریب شدن ساختمان آن فعلا تعطیل بوده و با بازسازی و احداث ساختمان مورو نظر فعالیت مجدد این کتابخانه شروع خواهد شد.

علی‌اصغر توکلی‌تبار، زیربنای فضای کتابخانه‌ای این شهرستان را در مجموع ۲۳۹۴ متر مربع برشمرد و گفت: میزان فضای کتابخانه‌ای شهرستان رزن به ازای هر ۱۰۰ نفر سه متر و ۳۹ سانتی متر بوده که این این میزان فضای کتابخانه ای در استان به ازا هر ۱۰۰ نفر دو متر و ۷۶ سانتی متر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی شهرستان رزن در مجموع دارای ۷۹ هزار و ۲۶ نسخه کتاب بوده که در شش ماه نخست امسال تعداد نسخه های کتاب کتابخانه های عمومی شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۱۲ جلد بوده و این وضعیت در استان همدان ۸۵ جلد است.

توکلی تبار تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را نیز ۴۳۷۶ نفر دانست و یادآور شد: درصد عضویت جمعیت شهرستان رزن در کتابخانه های عمومی سطح شهرستان ۶.۲۰ صدم درصد است.

وی ایجاد و راه اندازی کتابخانه های عمومی در سطح روستاهای پرجمعیت بالای ۲۵۰۰ نفر و نیز راه اندازی کتابخانه سیار در سطح روستاهای محروم را از جمله نیازهای این شهرستان عنوان و مطرح کرد: نشست کتابخوانی برای کارکنان ادارات، بازدید ادارات از کتابخانه‌های عمومی، مراجعه روابط عمومی ادارات به کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان، برپایی ساعت درسی به نام کتابخوانی در مدارس، ایجاد برنامه خلاصه نویسی کتاب در برنامه های فوق برنامه مدارس، نامگذاری معابر به نام کتاب، ایجاد تندیس و یادمان کتاب و نصب آن در میادین و پارک‌ها از جمله راهکارهایی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح مدارس و ادارات می‌تواند باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha