• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402072013776

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» برگزار می شود

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» برگزار می شود

ایسنا/قم رئیس شورای سیاستگذاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» از برگزاری این جشنواره در پاییز ۱۴۰۲ خبر داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حسن زاده آملی عصر دیروز در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» در سالن سینما اشراق معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: قبلا ملاک کار ما برای انتخاب کتاب فارغ از خط‌کشی‌های خاص کتاب‌هایی بود که در جمهوری اسلامی به چاپ می‌رسد تا این آثار بررسی و آثار فاخر را معرفی کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ادامه داد: خوشبختانه همان زمان این کار با استقبال روبرو شد و ناشران خودشان همت کردند و کتاب را برای جشنواره ارسال کردند. این حرکت ۱۳ سال بجز سال ۱۳۷۸ به صورت مدام برگزار شد.

وی بیان کرد: ۱۳ سال از سیزدهمین دوره گذشت و امروز در صدد برگزاری چهاردهمین دوره «کتاب سلام» هستیم. آن زمان که جشنواره شروع شد، قم به عنوان دومین مرکز ادبیات کودک و نوجوان کشور تبدیل شد. این را من نمی‌گویم و دوستان تهران هم روی این نکته صحه می‌گذاشتند.

حسن زاده آملی تصریح کرد: هدف ما این بود که آثار را بررسی کنیم و آثاری که نیاز بچه‌ها بود، معرفی کنیم. البته در کنار آثار، نویسنده تشویق می‌شد و مسیری هم برای ناشران باز می‌شد.

این فعال فرهنگی افزود: سلام بچه‌ها، پوپک و سنجاقک صرفا یک نشریه نبود بلکه راهی بود برای افرادی که می‌خواستند نویسنده ادبیات کودک و نوجوان شوند. بعد از گذشت ۱۳ سال از سیزدهمین دوره، معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همت کردند که چهاردهمین دوره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و خانه کتاب ایران برگزار شود که اختتامیه آن پاییز سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha