• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402072013945
  • خبرنگار : 50620

معاون فرهنگی شهردار:

شناختن درست زندگی؛ اولین رمز حرکت به سمت قله/ پیام کودکان فلسطینی، شناخت دشمن است

شناختن درست زندگی؛ اولین رمز حرکت به سمت قله/ پیام کودکان فلسطینی، شناخت دشمن است

ایسنا/اصفهان معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه اولین رمز حرکت به سمت قله،شناختن رسم درست زندگی است که متاسفانه اولین اقدام دشمن هدف قراردادن نسل نو بوده است، گفت: کشورهایی مانند سوریه، فلسطین و یمن، انتقال دهنده پیامی هستند که می‌گوید باید دشمنان خود را بشناسیم.

کمال حیدری در گفت‌وگو با ایسنا و در خصوص بازخورد و استقبال کودکان و نوجوانان اصفهانی از این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته تعداد زیادی داور و خبرنگار کودک و نوجوان برنامه فشرده‌ای را داشتند، اما با این حال راضی بودند. ضمن اینکه هنرمندان نیز احساس رضایت می‌کردند؛ بازخوردها و ارتباطی که با کودکان و نوجوانان می‌گرفتند و تعداد نقطه نظرات زیادی که به سمع و نظر آن‌ها می‌رسید در بالندگی آن‌ها بسیار موثر بود.

او ادامه داد: استقبال از جشنواره سی و پنجم خیلی خوب بود و در کنار این موارد، برنامه‌های جنبی برگزار شده نیز فضای شاد کودکانه‌ای ایجاد کرد تا کودکان و نوجوانان بهره ببرند. ما نیز در بازدیدهای میدانی، نقاط ضعف را پیدا کردیم.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به شعار «بچه‌ها به سمت قله»‌، گفت: شروع خوبی برای رسیدن به قله داشتیم و بسیار خوشحال هستیم که جشنواره را با افتتاحیه بسیارخوبی آغاز کردیم. با ورود کودکان و نوجوان به این دوره از جشنواره و گذراندن کارگاه‌ها و دوره‌های مربوطه، آنها آموختند که چگونه فیلم ببینند و نقد کنند که این موضوع در شخصیت آن‌ها موثر است، به گونه‌ای که نگاه نقادانه‌ای پیدا می‌کنند و با دیدن فیلم‌های بیشتر، قوی‌تر می‌شوند.

حیدری درباره المپیاد فیلمسازی نیز تصریح کرد: امسال اولین دوره از آن همراه با افتتاحیه سی و پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان آغاز شد. چند ماه زمان دارد و هرکس فیلمی تولید کند در المپیاد شرکت خواهد کرد. ما نیز نخبگان و علاقه‌مندان را شناسایی خواهیم کرد که سرمایه‌های آینده ما محسوب می‌شوند.

او در ارتباط با پیام این جشنواره برای کودکان فلسطینی گفت: با توجه به فطرت پاک کودکان، فیلم‌ها باید جنبه تربیتی داشته باشند. کشورهایی مانند فلسطین، سوریه و یمن و... که در معرض خطر زیاده‌خواهی هستند، بیشترین کسانی هستند که به توجه و دیده شدن نیاز دارند. این کودکان انتقال دهنده پیامی هستند که می‌گوید باید دشمنان خود را بشناسیم.

معاون فرهنگی شهردار ادامه داد: اولین رمز حرکت به سمت قله این است که رسم درست زندگی را بشناسند که متاسفانه اولین اقدام دشمن هدف قراردادن نسل نو بوده است. حتی در سطح فضای مجازی و رسانه برای این قشر هدف‌گذاری‌هایی انجام شده است. بنابراین ما فلسطینی‌های دیگری نیز داریم؛ یعنی اگر در ایران شاهد امنیت هستیم، ولی فضای مجازی و رسانه، کودکان و نوجوانان ما را تهدید می‌کنند و افکار پاک را از آن‌ها می‌گیرد. بنابراین فیلم می‌تواند در بالا بردن سطح فکر کودکان و نوجوانان و توانمندی آن‌ها موثر باشد تا آرمان‌های خود را پیدا کنند و به آن برسند و خروجی و آینده بهتری را رقم بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha