• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072214797
  • خبرنگار : 50175

عضو پارک علم و فناوری لرستان:

کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور تأثیر مثبت دارد

کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور تأثیر مثبت دارد

ایسنا/لرستان عضو پارک علم و فناوری لرستان گفت: کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور تأثیر مثبت دارد.

علی حسین بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستیابی به توسعه پایدار از اهداف مهم کشاورزی به‌ویژه در مناطق خشک و نیمه‌خشک به‌حساب می‌آید استفاده از گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی خاص ایران، یکی از راه‌های استفاده بهینه از مزیت‌های موجود در کشور است.

وی تصریح کرد: به دلیل جغرافیای ایران و اقلیم متفاوت در چهارگوشه کشور امکان کاشت و تولید این نوع گیاهان در گوشه و کنار کشور و در همه فصول وجود دارد.

عضو پارک علم و فناوری لرستان خاطرنشان کرد: تولید گیاهان دارویی خود به‌منزله به‌کارگیری و فعال‌سازی ظرفیت‌های نهفته در کشور و استفاده از توان سرزمینی است.

بیرانوند اضافه کرد: ایران رویشگاه اصلی بسیاری از گونه‌های دارویی با ارزش است که سازگاری مناسبی با محیط داشته و عملکرد و مواد مؤثره نسبتاً بالایی دارند و از نظر درآمد و اشتغال مقرون به صرفه هستند.

وی بیان کرد: متخصصان حوزه کشاورزی معتقد هستند که کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور نیز مؤثر بوده که سرجمع این اقدامات در حوزه‌های مختلف تحقق بخش اقتصاد مقاومتی بخصوص جهش تولید مورد تأکید و نظر مقام معظم رهبری است.

عضو پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: صادرات گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع گیاهان دارویی دارد.

بیرانوند اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی با هدف صادرات، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال در بین کشاورزان و جلوگیری از نابودی این سرمایه ارزشمند، هدف اصلی این مجموعه در کشور است.

وی تصریح کرد: اما توسعه همه جانبه گیاهان دارویی در عرصه طبیعی مستعد ایران، نیازمند تدوین راهکارهای علمی و عملی کاشت، داشت و برداشت، ایجاد صنایع تبدیلی، بازار منسجم فروش و صادرات و حمایت دولتی است که در این مرکز در حال پیگیری و در هرجای کشور آمادگی اجرای آن وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha