• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402072215162
  • خبرنگار : 50294

استاندار خبر داد:

رئیس‌جمهور بە کردستان سفر می‌کند/ اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان

 رئیس‌جمهور بە کردستان سفر می‌کند/ اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از سفر ریاست جمهوری بە استان کردستان در هفتەهای آتی خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز (۲۲مهر) در ششمین جلسە شورای مدیریت و برنامەریزی استان کردستان اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری بیش از ۱۰ پروژە کلان در استان کردستان مورد بهرەبرداری قرار می‌گیرد کە پروژە راە‌آهن همدان-سنندج یکی از این پروژەها است.

وی عنوان کرد: اگرچە استان کردستان جزو آخرین استان‌های سفر ریاست جمهوری بود، اما خوشبختانە در جذب اعتبارات و تخصیص‌ها نسبت بە سرانە جمعیتی رتبە اول و در مجموع جزو رتبەهای چهارم و پنجم کشوری است.

استاندار کردستان بە جریان طوفان الاقصی در جبهە مقاومت گریزی زد و گفت: این جریان ضربەهای غیرقابل جبرانی را بە سازەهای رژیم غاصب اسرائیل وارد و دل جهانیان را شاد کردە است.

زارعی کوشا بااشارە بە منفور بودن اسرائیل و صهیونیست در جهان اشارە و خاطرنشان کرد: تنها نظامی کە تا بە امروز در مقابل صهیونیست‌ها ایستادە و از فلسطین‌ها حمایت کردە است، جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکە اسرائیل طاغوت زمانە است اضافە کرد: افتخار می‌کنیم بە این مقابلە و دشمنی با طاغوت و امیدواریم بە نابودی و براندازی آن.

اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصرە ۱٨ به استان کردستان

زارعی کوشا در ادامە بە اختصاص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل بودجە تبصرە ۱٨ بە استان کردستان خبر داد.

استاندار کردستان با اشارە بە اینکە تسهیلات تبصرە ۱٨ موجب تحرک اقتصادی استان کردستان می‌شود، اضافە کرد: سهمیە دستگاەها  از این تسهیلات براساس عملکرد آن‌ها نسبت بە سنوات گذشتە مشخص می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا خاطرنشان کرد: تخصیص تسهیلات تبصرە ۱٨ بر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کردستان متمرکز است و می‌بایست بانک‌ها و دستگاەهای متولی در این راستا تسهیل‌گری کنند.

وی همچنین بە بازگشت ۲٨ میلیارد تومان اعتبار استان کردستان به خزانه اشارە و بیان کرد: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان آن مربوط بە گمرک بودە و جذب نشدە و ۱٥ میلیارد تومان آن جزو اعتبارات استانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha