• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402072215228
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان:

پرداخت تسهیلات تبصرە ۱٨ هدفمند و در راستای رونق تولید است

پرداخت تسهیلات تبصرە ۱٨ هدفمند و در راستای رونق تولید است

ایسنا/کردستان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: پرداخت تسهیلات تبصرە ۱٨ سال ۱٤۰۲ هدفمند و در راستای رونق تولید و اشتغال‌زایی است.

محمدمشیرپناهی امروز (۲۲مهر) در ششمین جلسە شورای مدیریت و برنامەریزی استان کردستان یکی از چالش‌های مهم کشور را در بحث اشتغال و رشد تولید دانست و اظهار کرد: دولت و مجلس در راستای حل این مشکل کلیە منابع اعتباری اعم از  بودجەای و تسهیلاتی در قالب تبصرە ۱٨ بر موضوع اشتغال و تولید استوار است.

وی عنوان کرد: تسهیلات تبصرە ۱٨ براساس اولویت و چارچوب‌های دستورالعمل‌ اجرایی بەدستگاە‌ها پرداخت می‌شود و یکی از شاخص‌های سهم دستگاە اجرایی در سال ۱٤۰۲ عملکرد دستگاەهای اجرایی در سنوات گذشتە است.

مشیرپناهی بیان کرد: خوشبختانە با توجە بە اینکە در سال ۱٤۰۰ اعتبار مصوبی کە برای استان در نظرگرفتە شد ۹٥٦ میلیارد بودە علاوە بر سهم‌های شناور یک هزار و ۱۱٦ میلیارد تومان میزان عملکرد دستگاەهای استان بودە است.

وی ادامە داد: از ۱٥ آبان ماە کلیە منابع و اعتبارات ۱٤۰۲ بە استان ابلاغ خواهد شد و سهم استان از اعتبارات ٥۳۰ میلیارد تومان از محل نقدی و فرایند اجرا و بررسی طرح‌های موردنظر اتفاق خواهد افتاد و بە محض ابلاغ درخواست‌ها پرداخت خواهد شد و مابقی نیز در آبان ماە ابلاغ خواهد شد.

مشیرپناهی اضافە کرد: در واقع سهم استان کردستان ۲ هزار و ٤٦ میلیارد از مجموع ٦۲ هزار میلیارد کشوری است.

وی ادامە داد: تسهیلات تبصره ۱۸ امسال متفاوت‌تر از سال گذشته و دارای ۹ جز است کە هرجزء دارای مبلغ تعیین شدەای است.

مشیرپناهی بیان کرد: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه نهادهای حمایتی استان در سال جاری یک هزار و ٨۰۰ میلیارد تومان بودە است.

در ادمە اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: خوشبختانە استانداری در بسیاری از شاخص‌های وزارت کشور موفق بە کسب رتبەهای برتر در کشور شدە است.

وی عنوان کرد: برنامەهایی را برای تخصیص و هزینەکرد مطلوب اعتبارات استانی آغاز شدە و بعد از انجام موافقت‌نامەها، عملیات اجرایی آن در استان شروع خواهد شد.

محمدی یکی از چالش‌های مهم استان را بحث بیکاری دانست و افزود: باید برای حل این معضل بە صورت مدون برنامەهایی را مشخص و بە مرحلە اجرا درآوریم.

وی بە بحث ایجاد زنجیرە ارزش در استان اشارە کرد و گفت: اگر محصولات تولیدشدە بە صورت خام از استان کردستان خارج شود، ارزش افزودە ایجاد شدە حاصل از آن نیز از استان خارج خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha