• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۷:۱۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402072315558
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛

اشتغال افراد بومی در صنایع سیستان و بلوچستان اولویت و مطالبه جدی است

اشتغال افراد بومی در صنایع سیستان و بلوچستان اولویت و مطالبه جدی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در بازدیدهای جداگانه ای که از پتروشیمی و فولاد چابهار داشت، بر بکارگیری نیروی کار بومی در این طرح ها تأکید کرد.

خلیل‌ احمد سلامی در حاشیه این بازدید در گفت وگو با ایسنا گفت: بازدید و رصد واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی، جزو برنامه های مهمی است که طی آن موانع و مشکلات احتمالی پیگیری و رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: دو طرح پتروشیمی نگین مکران و فولاد مکران چابهار از ظرفیت‌های پرکشش اشتغال استان به شمار می‌رود که با تکمیل و بهره برداری از آنها، جهش ویژه ای در وضعیت اشتغال و اقتصاد مردم رقم می‌خورد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان با تاکید بر اینکه اولویت جذب و بکارگیری نیروی کار مورد نیاز این طرح ها و سایر صنایع باید، افراد بومی باشد، ادامه داد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای آمادگی دارند متناسب با نیاز صنایع مختلف، نیروی ماهر تربیت و روانه بازار کار کنند.

سلامی گفت: موضوع دیگری که باید همسو با اشتغال‌زایی جدید مورد توجه کارفرمایان و پیمانکاران قرار گیرد، صیانت از نیروی کار موجود و ارتقای سطح ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها است.

وی سقوط از ارتفاع را از مهمترین دلایل وقوع حوادث در کارها اعلام کرد و افزود: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی برگزاری دوره های آموزشی ایمنی و حفاظت فنی را برای کارگران و کارفرمایان دارند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال جاری ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است که می‌بایست همه برای تحقق آن تعامل و هم افزایی داشته باشند.

سلامی در این بازدیدها از کارفرما و پیمانکاران خواست تا با هماهنگی منطقه آزاد چابهار، اشتغال ایجادی خود را در سامانه رصد ثبت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha