• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072416727
  • خبرنگار : 50548

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی:

اسرائیلی که سال گذشته برای آشوب در ایران تلاش کرد، اکنون ماهیت خودش به خطر افتاده است

اسرائیلی که سال گذشته برای آشوب در ایران تلاش کرد، اکنون ماهیت خودش به خطر افتاده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی با اشاره به ضربات بالای واردشده به اسرائیل در جریان عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: سال گذشته چقدر تلاش کردند ایران را به آشوب بکشند، اما اکنون هویت و ماهیت‌ خودشان به خطر افتاده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ایمانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در منطقه فلسطین بر مبنای یک منطق غلط، یعنی ظلم و زورگویی ایجاد شد، اظهار کرد: صهیونیست‌ها به بهانه اینکه در هلوکاست، نازی‌ها یهودیان را نسل‌کشی کردند، به غصب فلسطین پرداختند و از تمامی دنیا مهاجران را به آنجا آوردند و صدها هزار نفر را قتل عام کردند، آن‌ها تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشتند و اکنون ده‌ها کلاهک هسته‌ای نظامی آنجا وجود دارد. هیچ انتخاباتی برای مردم فلسطین برگزار نمی‌شود و این مردم از اولین نیازهای خود محروم اند و خانه‌هایشان تخریب و مزارع‌شان تصاحب شده است. اسرائیل با ساخت شهرک‌های فراوان، بزرگترین زندان جهان را در منطقه غزه و کرانه باختری تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ پشتوانه عقلی و منطقی نداشته و تنها با زبان زور، قلدری و اتکا به قدرت‌های استعماری دوام یافته است، افزود: ظلم ماندگار نیست و این قانون خلقت و سنت الهی است، لذا دیر یا زود اسرائیل نابود خواهد شد؛ موضوعی که به کرات مورد تاکید رهبر انقلاب نیز بوده است. مقایسه اسرائیل ۳۰ سال پیش با اسرائیل کنونی و وجود گروه‌هایی در فلسطین که ضمن عدم برخورداری از امکانات مالی و حتی آب و برق، گلوی اسرائیل را فشار می‌دهند، مؤید این مطلب است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه اسرائیل مرکز فتنه خاورمیانه و آسیای نزدیک اسرائیل است، عنوان کرد: خودشان نیز رسماً اعلام می‌کنند که ما طراح فتنه‌ها و برنامه‌های جاسوسی و تخریبی در منطقه و از جمله ایران هستیم. سال گذشته چقدر تلاش کردند ایران را به آشوب بکشند، اما اکنون هویت و ماهیت‌ خودشان به خطر افتاده است.

ایمانی‌مقدم با اشاره به تلاش اسرائیل و آمریکا برای اجرای طرح خاورمیانه بزرگ و مانند آن، بیان کرد: از آنجا که این طرح‌ها بر پایه ظلم و بی‌عدالتی است، در نهایت شکست می‌خورد. دیگر تردیدی وجود ندارد که اسرائیل بسیار متزلزل و شکست‌پذیر است. تبعیضی که میان یهودیان قوم بنی اسرائیل وجود دارد و وجود یهودیانی که خودشان را برتر و برگزیده خدا می‌دانند و بر سایر یهودیان تفاخر می‌کنند و همچنین اتفاقات و اعتراضات چند صدهزار نفری اخیر در شهرهای مختلف اسرائیل، همه نشان می‌دهد که این بنیان به تعبیر سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت، خانه عنکبوتی است که امکان دارد با هر طوفانی از جمله طوفان‌الاقصی محو و نابود شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha