• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402072416872
  • خبرنگار : 50455

معاون استاندار قم:

با نگاه علمی فضای سبز شهر قم در سطح کشور شاخص است

با نگاه علمی فضای سبز شهر قم در سطح کشور شاخص است
عکس تزئینی است

ایسنا/قم معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم، گفت: طی سال‌های اخیر شهر قم در حوزه فضای سبز تحول بسیار چشمگیری را تجربه کرده و به حمدالله فضای سبز شهر قم در سطح کشور شاخص بوده است.

سیدمهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در دیدار اعضای دبیرخانه نخستین همایش ملی توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر با اشاره به جایگاه قم و ظرفیت های فرهنگی و معنوی آن اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شهر قم در حوزه فضای سبز تحول بسیار چشمگیری را تجربه کرده و بحمدالله فضای سبز شهر قم در سطح کشور شاخص بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، قریشی با بیان اینکه همکاری و مشارکت بین دستگاهی در راستای توسعه فضای سبز شهر قم جای تقدیر دارد، تصریح کرد: اینکه مبنای توسعه فضای سبز شهر کار پژوهشی و علمی قرار گرفته منتج به شرایط فعلی شده و این مسیر با قدرت و قوت باید پیگیری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم با تاکید بر اینکه این مدل کار پژوهشی و فعالیت علمی کاربردی باید در سطح کشور توسعه یابد، عنوان کرد: برگزاری همایش علمی و پژوهشی نیز در همین راستا و در راستای اشتراک تجربیات قم با دیگر شهرها و برعکس می‌تواند بسیار موثر باشد.

قریشی ادامه داد: اقداماتی که در حوزه فضای سبز با نگاه علمی صورت گرفته قطعا با روحیه جهادی انجام شده و موجب شده در شهر کویری قم فضای سبز شاخصی ایجاد شود.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر پژوهشگران تمام استان‌ها در همایش راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر، اظهار کرد: این مسیر همکاری بین دستگاهی در حال حاضر که در حوزه فضای سبز بین شهرداری و جهاد کشاورزی انجام می‌شود باید توسعه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۴ ۱۶:۲۵

شهردارمحترم قم که عالیه وواقعا کارهای اساسی برای این شهر کرده ولی ازنظرفضای سبزمنطقه نیروگاه فقیره همچنین آذروشیخ ابادوورودی جمکران بطرف شهروخودجمکران اگرمثل زیارتگاه آقاعلی عباس درختکاری بشه خیلی زیبامیشه جمکران خیلی برهوته

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۴ ۲۱:۵۵

سلام شاخص هست بله ولی سمت مدرس چیزی نیستاحمدی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۴ ۲۲:۱۰

سلام خدا قوت به خادمین شهر لطفاً در سطح شهر و بوستان ها از درختان میوه مثل انجیر انار توت و زیتون استفاده کنید هم خدمت به خلق حساب میشه هم کمک حال مردم نیازمند ممنون میشم اگر درختان اکالیپتوس را کلا از بین ببرید چون آب زیادی برای بقا نیاز دارد و بومی کشور ما نیست و ظلم در حق همه ماست سپاسگزارم از شما بزرگواران .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۴ ۲۳:۴۸

سهم جمعیت زیاد ماشین ترافیک زیاد خانه زیاد کوچه و پیاده روی باریک و تنگ در محله های قدیمی و جنوب تهران ، آلودگی هوا و آلودگی صوتی بی نظمی زباله زیاد فقر زیاد گدا زیاد دستفروشان زیاد مترو شلوغ اتوبوس کم کرایه ها زیاد فضای سبز کم در مقایسه با شهر قم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۰۱:۳۷

یعنی چی بگه آدم ! قم شهر گرد و خاک شهر کوچه های ۲ متری شهر ۷۲ ملت

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۱۵:۵۲

حتما یه سر شهرک قدس بزنید یه سطل زباله نداره خیابان خرم ابادی چراغ ندارخ اسفالتهای خیابان قم مثل سنگلاخ هست یه خانم باردار هیچوقت راحت نمی تونه توی ماشین بشینه به خیا بان خرم ابادی که می رسی شب مانند دهات هست از تاریکی میترسی رانندگی کنی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۱۹:۴۲

بله به ظاهر قم‌سرسبز شده البته از حاشیه رودخانه و گل های یاس خوشبو که بگذریم که واقعا عطر دل انگیزش تو فصل بهار حس بهشت به آدم میده اما این درخت های کاج و اکالیپتوس معضل هستن نه سرسبزی اکالیپتوس آب از عمق می بلعد و کاج خاک از بین می بره و ما دلمون به سر سبزی اونا خوشه باید درخت هایی کاشته بشه که با کویر سازگاری داشته باشه حالا زمستون سبز نباشه مهم نیست زمستون درخت با خواب زمستانی قشنکه. ظاهر چسبیدیم باطن خراب کردیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۲۲:۳۱

باید بیشتررسیدگی بشه