• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402072517471
  • خبرنگار : 50646

مدیرکل محیط زیست گیلان:

با اظهارنظرهای کارشناسانه می‌توان شاهد اثربخشی در امور بود

با اظهارنظرهای کارشناسانه می‌توان شاهد اثربخشی در امور بود

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با انتقاد از اظهار نظرهای غیرکارشناسانه در حوزه‌های مختلف زیست محیطی، تصریح کرد: با اظهار نظرهای کارشناسانه می‌توانیم شاهد اثربخشی در امور باشیم.

حمزه عشوری در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا گیلان با بیان اینکه دیدگاه محیط‌زیست استان نسبت به جهاد دانشگاهی، پژوهشکده محیط زیست و مجموعه‌ای که با آن کار می‌کند دیدگاه خوبی است، اظهار کرد: در مجموعه محیط زیست استان سعی شده تا از پاکدست‌ترین و متخصص‌ترین افراد استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با تاکید بر اینکه کار در محیط زیست با عشق و علاقه است، در خصوص مشکلاتی که به دلیل اقلیم منطقه نسبت به سایر استان ها در گیلان مضاعف است، گفت: مشکلات زیست محیطی که در کشور وجود دارد به دلیل نوع اقلیم گیلان تقریبا در استان به حالت وخیم‌تر روبرو هستیم، به عنوان نمونه مشکلاتی که در مسئله پسماند داریم نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

با اظهارنظرهای کارشناسانه می‌توان شاهد اثربخشی در امور بود

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تالاب انزلی تصریح کرد: وضعیت این زیست بوم شدیداً تحت تأثیر دریای خزر قرار دارد و باید همه پای کار باشند و برای حفظ آن وظایف خود را انجام دهند در حالی که بعضی بر این باور هستند اداره محیط زیست وظیفه دارد به تنهایی تالاب را حفظ و نگهداری کند در حالی که حفظ این زیست بوم با مشارکت همگانی ممکن می‌شود و هدف از حفظ و احیای آن بهره‌مندی تمام ذی‌نفعان از تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با انتقاد از اظهار نظرهای غیرکارشناسانه در حوزه‌های مختلف زیست محیطی، تصریح کرد: با اظهار نظرهای کارشناسانه می‌توان شاهد اثربخشی در امور باشیم.

عشوری تاکید کرد: تلاش بر این است تا منابع آبی موجود را حفظ کنیم البته نمی توان با بستن مسیر آب آن را حفظ کرد ضمن اینکه باید به فکر راه چاره برای جلوگیری از ورود فاضلاب و کودهای شیمیایی به منابع آبی باشیم.

وی با اشاره به گیاه سنبل آبی، افزود: متاسفانه اطلاع رسانی درستی در این زمینه انجام نمی‌شود اگر در مراحل اولیه رویش این گیاه مهاجم دغدغه مقابله و ریشه کنی آن را داشتیم و همان میزان محدود را جمع‌آوری می‌کردیم شاهد وضعیت فعلی نبودیم.

عشوری از پیگیری‌های استاندار گیلان برای اختصاص اعتبار جهت مقابله با سنبل آبی خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد جهت احیای تالاب انزلی اختصاص یافت که تنها دو و نیم میلیارد تومان را دریافت کردیم و به تناسب آن براساس شاخص‌های کارشناسی کار بیشتری انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه تعداد محیط بانان در سطح استان ۱۷۶ نفر است و مشارکت جوامع محلی می تواند تا حد زیادی این کمبود نیرو را جبران کند، تصریح کرد: در حوزه صومعه‌سرا با مشارکت جوامع محلی و محیط بانان ۳۰ هکتار اراضی تالابی از این گیاه پاکسازی شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی و سپاه برای حل مشکل جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی، اضافه کرد: در بندر انزلی نیز ذی نفعان تحت عناوین مختلف در حال انجام کار هستند که این اتفاق خوبی است و محیط زیست گیلان آمادگی هرگونه مساعدت در این راستا را هم دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha