• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402072517625
  • خبرنگار : 50060

اشتغال ۲۰۰ معتاد بهبود یافته در قزوین در ۶ ماه نخست سال

اشتغال ۲۰۰ معتاد بهبود یافته در قزوین در ۶ ماه نخست سال
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۰۰ معتاد بهبود یافته توسط مجموعه قضایی استان و همراهی دستگاه‌های متولی در واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی مشغول به کار شدند.

علی شعبانی در خصوص اشتغال ۲۰۰ معتاد بهبود یافته در قزوین، اظهار کرد: بخشی از افراد جامعه به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار هستند و تجربه چندین دهه مبارزه با مواد مخدر در کشور نشان داده تا زمانی که تقاضا برای مواد وجود داشته باشد تشدید مجازات و اقدامات سرکوبگرانه در کاهش آن چندان مؤثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش زیادی از مددجویان زندان به دلیل ارتکاب به جرائم مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد در زندان به سر می‌برند و باید برای جلوگیری از افزایش جمعیت زندان نسبت به شناسایی عوامل توزیع مواد و معتادان اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: برخی از این معتادان که کارتن خواب هستند با دستور قضایی توسط نیروی انظامی دستگیر و تعدادی از آنان با میل خود به کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی می شوند تا با توجه به وضعیت روحی و روانی مورد درمان قرار بگیرند.

وی بیان کرد: البته یکی از راهکارهایی ضروری برای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از بازگشت مجدد بهبودیافتگان تأمین شغل مورد نظر برای آنان است که در سال‌های اخیر مورد تأکید دستگاه قضایی قرار گرفته است.

این مسئول گفت: به همین منظور در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۲۷۰ نفر از معتادان بهبود یافته کمپ‌ها جهت اشتغال در مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی با همکاری صمت، شرکت شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به واحدهای فعال معرفی شده‌اند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۰۰ نفر از این افراد مشغول به کار شده و ۷۰ نفر دیگر نیز در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل فعالیت هستند که در آینده نزدیک مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha