• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402072517694
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار خبر داد

علاقمندی تعدادی از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم استانبول برای سرمایه‌گذاری در تبریز

علاقمندی تعدادی از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم استانبول برای سرمایه‌گذاری در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز، با اشاره به علاقمندی تعدادی از سرمایه گذاران ایرانی مقیم در شهر استانبول برای سرمایه‌گذاری در شهر تبریز گفت: برگزاری پیش نشست این همایش گام موثری در جذب و حضور سرمایه گذاران و مشارکت آنها در پروژه‌های سرمایه گذاری شهر تبریز است.

یعقوب هوشیار در دیدار معبودی‌فر، سرکنسول ایران در ترکیه با اشاره به تجدید نظر در اجرای مفاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین تبریز و استانبول، گفت: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری بزرگترین رویداد شهری تبریز است که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که اهمیت و جایگاه شهر تبریز در بین سایر کلانشهرهای کشور و وجود اشتراکات منطقه‌ای از جمله زبان و فرهنگ و جذابیت‌های متعدد، عامل مهمی برای حضور سرمایه گذاران ترک در شهر تبریز است، یادآور شد: سرکنسولگری ایران می‌تواند نقش موثری در بسط ارتباطات مختلف در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی شهر تبریز با استانبول داشته باشد.

وی استفاده از توانمندی‌ها و تولیدات شرکت‌های تولید تجهیزات حمل و نقل شهری را از نیازهای شهرداری تبریز معرفی و برای واردات و استفاده از آنها در مدیریت حمل و نقل شهری اعلام آمادگی کرد.

هوشیار با اشاره به فعالیت سرمایه گذاران ترک در بخش ساختمان سازی از تصمیم شهرداری برای معرفی بخش‌های علوم و تکنولوژی به این افراد خبر داد.

وی پیشنهاد کرد: جلسه یا مجمع مشترکی بین شهرداران ۵ شهر مهم ایران و مطرح ترکیه تشکیل و این شهرها ضمن آشنایی با پتانسیل‌های همدیگر از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

جواد معبودی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت این سرکنسولگری در توسعه ارتباطات بین دو کشور، آمادگی خود را برای پوشش برنامه‌های شهرداری تبریز اعلام کرد.

وی با اشاره به تحصیل ۲۶ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های استانبول از مراجعه روزانه هزار نفر با این کنسولگری خبر داد.

معبودی‌فر همچنین از ارتباط خوب کنسولگری جمهوری اسلامی ایران با شهرداری استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، برنامه دیدار شهردار تبریز و هیئت همراه وی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، با هماهنگی مستمر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز انجام پذیرفته است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha