• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402072618682
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس کل دادگستری استان خبر داد

اردبیل پیشگام در عرصه انجام رسالت، وظایف و مأموریت های قضایی

اردبیل پیشگام در عرصه انجام رسالت، وظایف  و مأموریت های قضایی

ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری دستگاه قضایی استان در شاخص های کاهش جمعیت کیفری به طور متوالی در ۲۴ ماه اخیر، از پیشگام بودن استان اردبیل در عرصه انجام رسالت، وظایف و مأموریت های قضایی خبر داد.

به نقل از اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو در جلسه شورای قضایی استان که با حضور رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برگزار شد، ضمن بیان عملکردها و اقدامات دستگاه قضایی استان و تقدیر از همکاران خود در دادگستری استان اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در بحث کاهش جمعیت کیفری استان دستگاه قضایی استان در ۲۴ ماه اخیر به صورت متوالی موفق به اخذ رتبه یک کشوری شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات هماهنگ و همکاری انجام شده در شورای حفظ حقوق ییت المال دادگستری استان، برای صد درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و حریم رودخانه ها سند تک برگی صادر شده است.
مقام عالی قضایی اضافه کرد: در بحث  پرونده های شورای حل اختلاف ۴۶ درصد پرونده های ارجاعی با صلح و سازش مختومه شده است.
وی ابلاغ بیش از ۹۷ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیکی، کسب رتبه دوم کشوری دادسرا از حیث نرخ رسیدگی، کسب رتبه دوم کشوری توسط دادگاه انقلاب و کیفری یک  از حیث کاهش زمان رسیدگی را بخش دیگری از اقدامات شاخص دستگاه قضایی استان برشمرد.
کثیرلو کسب موفقیت در رسیدگی به پرونده های رسوبی و مسن، کسب موفقیت در بحث اشتغال و حرفه اموزی زندانیان، اقدمات شاخص و عملکرد خوب انجمن حمایت زندانیان و نیز ستاد مردمی دیه استان در آزاد سازی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد را از جمله موارد دیگر ی دانست که با تلاش و کوشش  جهادی در دستگاه قضایی استان  محقق شده است.

استان اردبیل از استان های پیشرو  و مبدع کشور در تحقق اهداف و سیاست های کلان قوه قضائیه است

محمدی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با قدردانی از اقدامات موفق دستگاه قضایی استان گفت: بنا به موفقیت ها و کسب رتبه های برتر کشوری می توان گفت استان اردبیل از استان های پیشرو  و مبدع کشور در تحقق اهداف و سیاست های کلان وظایف و مأموریت های قوه قضائیه به ویژه در بحث امور زندان است.


رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در ادامه با اشاره به وظایف ذاتی زندان در اصلاح و باز اجتماعی کردن مددجویان خاطرنشان کرد: مسلما زندانی شدن یک فرد بستری آسیب زا برای خود زندانی و خانواده های آنان است و هر چند در بحث اصل برخورد با هنجارشکنان و خاطیان در بحث مسائل امنیتی و اخلال در نظم و آرامش شهروندان بر اساس قوانین و مقررات اقدامات جدی و بدون هیچ گونه مسامحه ای انجام میشود.

محمدی بیان کرد: در بحث جرائم مالی و غیرعمد باید سعی شود تا با استفاده از ظرفیت های مجازات جایگزین حبس در راستای برنامه های کلان قوه قضائیه اقدامات جدی تر و بیش از پیش در بحث کاهش جمعیت کیفری زندان های استان برداشته شود.
وی در این مراسم از رئیس کل دادگستری استان به جهت انجام هماهنگی و اقدامات حمایتی از زندان های استان به ویژه در بحث کاهش جمعیت کیفری و اشتغال و فن آوری قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha