• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402072719313
  • خبرنگار : 50532

رئیس اداره تعاون آستارا:

کمک هزینه کالابرگی به هفت دهک شهرستان مرزی آستارا تخصیص یافت

کمک هزینه کالابرگی به هفت دهک شهرستان مرزی آستارا تخصیص یافت

ایسنا/گیلان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا گفت: کمک هزینه خرید کالاهای اساسی و مورد نیاز خانوار به صورت کالابرگ به هفت دهک درآمدی این شهرستان تخصیص یافت.

شهلا قاضی‌پور در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور و ابلاغ آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی مضاعف شوند، اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۰ دهک موجود در جامعه ۹ دهک یارانه می گیرند که از روز شنبه، ۲۲ مهرماه یارانه ویژه ۱۲۰ هزار تومانی خرید کالاهای اساسی به دهک های ۶ و ۷ نیز تعلق گرفته است.

وی افزود: تمامی فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ شهرستان آستارا در سطح شهر و روستاهای منطقه مجهز به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بوده و ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر است.

قاضی پور گفت: در قالب این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه ۲.۵ کیلویی،‌ مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر برای عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه می شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا عنوان کرد: در طرح کالابرگ، افرادی که ۲۰۰ هزار تومان یارانه نقدی خود را هزینه ۱۱ قلم کالای اعلام شده کنند، مشمول یارانه مضاعف ۱۲۰ هزار تومانی خواهند بود.

وی ادامه داد: استفاده از این طرح کاملا اختیاری است و شرط تخصیص و افزایش اعتبار، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه برای خرید کالابرگ است که پس از خرید ۲۰۰ هزار تومانی، امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای خانوارها فراهم می‌شود.

قاضی پور اضافه کرد: در این طرح، یارانه کلیه خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم همانند دهک‌های اول تا پنجم حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۶ فروشگاه‌ زنجیره‌ای در سطح شهرهای آستارا و لوندویل و همچنین روستاها با فراهم شدن زیرساخت‌ها به شبکه ملی اعتبار متصل شده و مصرف کنندگان می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha