• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072719524
  • خبرنگار : 50355

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مشهد حداقل به ۳ بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی دیگر نیاز دارد

مشهد حداقل به ۳ بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی دیگر نیاز دارد

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه جمعیت شهری مشهد بیش از شهرهای دیگر بوده و با توجه به این افزایش جمعیت مشهد حداقل سه بیمارستان ۱۰۰۰تختخوابی دیگر نیاز دارد.

محمود شبستری در دومین همایش ملی تجلیل از  خیرین سلامت که امروز ۲۷ مهرماه، با حضور محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی  و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، در ابتدای صحبت‌های خود به نیابت از جامعه پزشکی حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد.  

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۰۰۰ استاد، ۱۰ هزار دانشجو و ۳۲ بیمارستان دارد و  توسعه جمعیت شهری در چند سال اخیر  به‌خصوص در حاشیه شهر  مشهد نسبت به شهرهای دیگر بیشتر بوده  است.

شبستری با اشاره به اقدامات دولت در حوزه سلامت، گفت: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی به همت دولت و وزارت بهداشت در جنوب شهر مشهد در حال ساخت است و این فقط یکی از نمونه‌ها است، اما بنا بر آمار هنوز به ۳۵۰۰ تخت دیگر نیاز داریم و لازم است که این توسعه شهری با استانداردها متناسب شود.  

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: شاید در استانداردهای خالص شهر مشهد و  بدون در نظر گرفتن  توسعه جمعیت شهری حاشیه شهر، فعالیت‌ها متناسب است، ولی چون جمعیت شهر مشهد و به خصوص مهاجرین زیاد شده‌اند، بنابراین خدمات بیشتری را می‌طلبد.

وی با اشاره به خدمات خیرین در حوزه سلامت در مشهد گفت: خدمات خیرین در حوزه سلامت کم نبوده و  اورژانس عدالتیان، اورژانس بیمارستان قائم، بیمارستان اکبر و بیمارستان چشم پزشکی مشهد نمونه‌هایی از اقدامات خوب خیرین در حوزه سلامت در شهر مشهد است. 

شبستری اظهار کرد: کمک خیرین کم نبوده ولی عرض و طول مشهد و حاشیه شهر مشهد وسیع‌تر از این حرفهاست. ما زمین ۱۳۲ هکتاری در شهرک سلامت مشهد داریم که دو بیمارستان در آن ساخته شده و نیاز به ۱۰ بیمارستان دیگر دارد و باید در شهر مشهد حداقل سه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی ساخته شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان هزینه در بیمه سلامت موضوع سرطان است، تأکید کرد:  باید حوزه‌های سرطان‌شناسی زودرس و درمان زودرس را مدنظر قرار دهیم، چراکه این بیماری هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: هفت طبقه ساختمان در بیمارستان امام رضا چندین سال است که  معطل مرکز تشخیص سرطان زودرس است، همچنین درمانگاه‌های ما نیازمند کمک خیران است.

وی پروژه‌های خوابگاهی را از دیگر نیازهای اساسی شهر مشهد دانست و گفت: سال جاری تعداد دانشجویانی که اضافه شد ۴۵ درصد بیشتر از سال گذشته بود و لازم است ساخت خوابگاه به عنوان یک ضرورت در حوزه پزشکی مدنظر قرار گیرد.   

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha