• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402072920492
  • خبرنگار : 50189

در راستای قطع دستان دلالان؛

خرید و فروش در میدان میوه و تره‌بار کرمان الکترونیکی شد

خرید و فروش در میدان میوه و تره‌بار کرمان الکترونیکی شد

ایسنا/کرمان با حضور استاندار کرمان، از طرح الکترونیکی نمودن فرایند خرید و توزیع میوه و تره‌بار در میدان کرمان رونمایی شد.

 محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۹ مهرماه در این مراسم گفت: اصلاح این فرایند یک کار بزرگی است و اکنون این اتفاق در میدان تره‌بار کرمان رخ داده است.

او ادامه داد: اداره مالیات افرادی که در این سامانه فعالیت می‌کنند را تشویق کند و مالیات آنها را به حداقل برساند. آنهایی که شفاف سازی کرده‌اند را نقره داغ نکنید بلکه برای افرادی که شفاف‌سازی نکرده و خارج از سامانه کار می‌کنند، سخت بگیرید.

استاندار کرمان با اشاره به تلفات میوه و تره‌بار اظهار کرد: باید هزینه حمل و نقل، تلفات و سود مغازه‌دار محاسبه شود.

فداکار تاکید کرد: اتباع غیرمجاز اجازه حضور در میدان تره‌بار ندارند و اتباع مجاز فقط می‌توانند برای کارگری در میدان تره‌بار کار کنند و این افراد به هیچ وجه اجازه خرید و فروش میوه و تره‌بار را ندارند.

استاندار کرمان تاکید کرد: تعزیرات و مالیات به افرادی که در این سامانه حضور دارند، کمک کنند و گزارش‌گیری‌ها باید انجام تا نقاط عطف برای برنامه‌ریزی‌ها شناسایی شود.

او اظهار کرد: ممکن است در چند ماه اول، این سامانه مشکلاتی داشته باشد که به مرور نواقص احتمالی آن برطرف خواهد شد و خرید، فروش، توزیع و صورت وضعیت‌های مالیاتی وارد این سامانه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز گفت: توسعه کسب و کار دیجیتال و استفاده از ظرفیت‌های جدید در راستای کاهش تورم، افزایش بازار و شفافیت از برنامه‌های امسال استان بود.

او بر عدم دخالت در کار بازار تاکید کرد و افزود: با این پلتفرم ضمن شفاف بودن قیمت‌ها، میزان کشت مورد نیاز هر محصول نیز مشخص می‌شود. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: با راه‌اندازی پلتفرم خرید و فروش میوه و تره بار، شاهد حذف دست دلالان و اتباع بیگانه غیرمجاز در میدان که دلالی می‌کردند، خواهیم بود ضمن اینکه افزایش اعتماد بیشتر میدان‌داران را به دنبال دارد.

رضا حاج عباسی رئیس اتحادیه میدان‌داران کرمان نیز در این مراسم گفت: در میدان تره بار کرمان ۱۰۰ سوله وجود دارد که ۷۰ مورد آن فعال است و ۲۵ تا ۳۰ غرفه نیز کارتن، سبد و زغال می‌فروشند.

او با بیان این مطلب که پلتفرم "کسبی‌فای" توسط شرکت‌های دانش بنیان کرمان طراحی شده، ادامه داد: این طرح برای اولین بار در کشور در کرمان اجرا می‌شود و تاکنون ۵۰ سوله به این دستگاه مجهز شده و در مجموع ۳۰۰ دستگاه نیاز داریم.

حسین نوذری مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراح پلتفرم کسبی‌فای نیز در این آیین با اشاره بر اثر این پلتفرم بر بازار تصریح کرد: اختلاف قیمت میوه‌ای که دست مصرف‌کننده می‌رسد، خیلی بیشتر از قیمت میدان تره‌بار است و الزاماً علت گران فروشی مغازه‌دار نیست بلکه دلالان میوه را از میدان‌دار خریداری و در اختیار مغازه‌دار قرار می‌دهند.

نوذری بیان کرد: با این پلتفرم برنامه‌ریزی برای میزان کشت محصولاتی مانند سیب‌زمینی، گوجه، پیاز و ... بهبود می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha