• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402073021255
  • خبرنگار : 50081

دبیر اجرایی نمایشگاه نقاشی «سرآغاز»:

باید در جهان هنر امروز هویت بومی وجود داشته باشد

باید در جهان هنر امروز هویت بومی وجود داشته باشد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی نمایشگاه نقاشی «سرآغاز» گفت: نمایشگاه نقاشی «سرآغاز» بیان معاصرتری از آثار خود بیان می‌کند، چراکه هویت بومی باید در جهان هنر امروز وجود داشته باشد. 

علیرضا اکبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه گروهی آثار نقاشی «سرآغاز» نتیجه یک ترم کلاسی بوده است که با دانشجویان به عنوان «نقاشی ایران» داشته‌ایم. اما احساس کردم که در نقاشی ایرانی خلائی وجود دارد که عموما نتایجی شبیه به نتایج گذشته داشته است که اساتید آن را تدریس می‌کردند. به همین دلیل به این نتیجه رسیدم که فضای کار را به همراه دانشجویان معاصرتر پیش ببرم تا از نقاشی ایرانی استفاده کنند؛ در عین حالی که نقاشی ایرانی بتواند بیان معاصرتری به خود بگیرد.

وی اضافه کرد: در نهایت با تلاش‌هایی که در برگزاری این نمایشگاه انجام دادیم، مجموعه‌ای به وجود آمد که تا حدودی این موضوع در آن آثار اتفاق افتاد. همچنین عنوان «سرآغاز» که برای نمایشگاه انتخاب کردیم به این مورد اشاره دارد که ما از یک ریشه کهن برای اینکه فعالیت‌ها را به نقطه‌ای برسانیم، استفاده کردیم.

دبیر اجرایی نمایشگاه گروهی آثار نقاشی «سرآغاز» با اشاره به اینکه ۴۳ اثر در نمایشگاه وجود دارد، بیان کرد: این نمایشگاه روز شنبه ۲۹ مهرماه ساعت ۱۷ با حضور علاقه‌مندان آغاز به کار کرد و تا سوم آبان ماه نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. نمایشگاه نقاشی «سرآغاز» در دو نوبت صبح از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی مشهد در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم اتفاقی که در این نمایشگاه رخ داده نقطه شروعی است که در تاریخ هنر ما بوده و اکنون به آن توجه ویژه می‌شود؛ اگرچه در دهه ۵۰ بسیاری از هنرمندان به این سمت می‌رفتند که به آثار خود هویت بومی بدهند که هنرمندان مکتب سقاخانه از جمله این هنرمندان هستند. اما تصور می‌کنم این رویکرد نتوانست آن‌گونه که باید خود را نشان دهد و به هر حال اگر در جهان هنر امروز هویت شخص بومی نباشد آن اثر راه به جایی نمی‌برد. بنابراین آثاری که تا حدودی زمینه‌های بومی‌تری دارند شاید بتواند راه‌گشاتر باشند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha