• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080100291
  • خبرنگار : 50039

در دفاع از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌شود؛

قیام هنر حماسه گلستان در «مسجد الاقصی» گرگان

قیام هنر حماسه گلستان در «مسجد الاقصی» گرگان

ایسنا/گلستان رئیس حوزه هنری گلستان از برگزاری اجتماع بزرگ و خودجوش هنرمندان استان گلستان در دفاع از مظلومان فلسطین خبر داد.

«سید حسام بنی‌فاطمه» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه قطعاً زبان هنر یکی از گویاترین، رثاترین، جریان سازترین و ماندگارترین زبان‌های ارتباط جهانی در همه رخدادها و تحولات تاریخی است، اظهار کرد: در حال حاضر در رویداد فلسطین و «غزه مظلوم» ملت‌ها و به خصوص چهره‌های آزادی خواه در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده و واکنش‌هایی را هم داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی در هر جایگاهی به سهم خود از ملت فلسطین حمایت می‌کنند، ادامه داد: ایرانیان همانند همیشه یار و یاور مظلومان جهان بوده و هستند و در همین راستا تجمع‌ها و برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده و به نوعی اعتراض خود را به این کودک کشی‌ها و نسل کشی‌های سازمان یافته اعلام کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری گلستان از تدارک برنامه‌ای متفاوت توسط جامعه هنری استان گلستان برای نشان دادن خشم و انزجار خود از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی خبر داد و افزود: در این برنامه شعرا، نویسندگان، عکاسان، فعالان عرصه موسیقی، بازیگران تئاتر و سینما، خوشنویسان، نقاشان و دیگر فعالان هنری مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه فردا «سه شنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ » شاهد خروش هنرمندان گلستانی خواهیم بود که در دفاع از مظلومان فلسطینی تحت عنوان «قیام هنر حماسه» نام گذاری شده است، خاطرنشان کرد: این تجمع در محله گلشهر و «مسجد الاقصی گرگان» برگزار خواهد شد.

بنی‌فاطمه رونمایی از نماهنگ «غزه پیروز» که توسط هنرمندان استان گلستان تولید شده را از ویژه برنامه‌های این تجمع عنوان کرد و گفت: در اتفاقی خودجوش، هنرمندان سطح استان همدیگر را دعوت می‌کنند تا به زبان هنر همدردی خود را با ملت مظلوم فلسطین نشان دهند.

وی از همکاری سه نهاد فرهنگی «حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز گلستان» برای هماهنگی جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این اتفاق اشاره کرد و توضیح داد: تدارکات کل برنامه بر عهده هنرمندان است و این نهادهای فرهنگی به عنوان تسهیل‌کننده امور در کنار هنرمندان خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha