• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402080100456
  • خبرنگار : 50444

۲۰۰۰ دانشجوی خراسان شمالی به اردوی راهیان نور اعزام می شوند

۲۰۰۰ دانشجوی خراسان شمالی به اردوی راهیان نور اعزام می شوند

ایسنا/خراسان شمالی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی از اعزام دو هزار نفر دانشجوی استان به اردوهای راهیان نور در جنوب کشور خبر داد.

سرهنگ عین الله حاتمی، یکم آبان ماه در نشست قرارگاه راهیان نور استان که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور از جمله اقدامات مهم فرهنگی است که همه ساله در استان انجام می شود و پارسال حدود سه هزار نفر از دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار بسیج استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی با اشاره به تعداد کل اعزامی های استان به مناطق جنوب کشور در قالب اردوهای راهیان نور، بیان کرد: طی آبان و بهمن ماه امسال، پنج هزار دانش آموز دختر و پسر در قالب ۱۲ کاروان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع امسال ۱۰ هزار نفر از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند، افزود: تا پایان سال جاری پنج هزار نفر دانش‌آموز، دو هزار نفر دانشجو و سه هزار نفر هم سایر اقشار بسیج به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

حاتمی با اشاره به اینکه برای اعزام این تعداد زائر به اردوی راهیان نور ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، گفت: باید دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان برای تامین اعتبار این مهم همکاری کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی افزود: سال گذشته نیز دو هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز، دانشجو و سایر اقشار بسیج استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه اردوی راهیان نور یک برنامه مهم و تاثیرگذار با محوریت تربیتی هستند که مهمترین پیام آن ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن به دنبال زیر سوال بردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی است، برگزاری این قبیل اردوهای معنوی می‌تواند دسیسه‌های فرهنگی دشمن را خنثی کند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌ها در پشتیبانی اردوهای راهیان نور، گفت: مدیران می‌توانند از محل یک درصد اعتبارات فرهنگی خود در این زمینه هزینه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha