• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402080100778
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار آنکارا در دیدار با شهردار تبریز عنوان کرد

بهره‌مندی از ظرفیت صنعت ساختمان سازی و توریسم محور توسعه تعاملات دو کلانشهر

بهره‌مندی از ظرفیت صنعت ساختمان سازی و توریسم محور توسعه تعاملات دو کلانشهر

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار آنکارا گفت: صنعت ساختمان و توریسم می‌تواند محور اصلی توسعه تعاملات بین دو شهر تبریز و آنکارا باشد.

منصور یاواش در دیدار با یعقوب هوشیار شهردار تبریز اظهار کرد: در شرایط فعلی تبادل و تعاملات بین شهرها از تبادلات بین دولت‌ها، پیشی گرفته است و توسعه همکاری‌ها این دو شهر منشاء پیشرفت طرفین خواهد بود.

وی قرابت فرهنگی تبریز و آنکارا را فرصت کم نظیری برای گسترش تعاملات دانست.

منصور یاواش در ادامه با بیان اینکه آنکارا پیشرفت چشمگیری در حوزه صنعت داشته و چندین شرکت بزرگ ساخت و ساز مطرح جهان در این شهر مشغول فعالیت هستند، افزود: صنعت ساختمان و گردشگری می‌تواند، محور توسعه همکاری تبریز و آنکارا باشد.

همچنین شهردار تبریز در این دیدار اظهار کرد: تبریز یکی از شهرهای با پیشینه تاریخی و سرآمد کشور ایران است به طوری که اولین پارلمان شهری و بلدیه ایران در تبریز تاسیس و تشکیل شده است.

یعقوب هوشیار افزود: آذربایجان شرقی و تبریز ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش‌های تولید فولاد، معدن، صنایع و به خصوص صنایع غذایی دارد، به طوری که محصولات غذایی تولید شده در کارخانجات این شهر به ۷۰ کشور دنیا صادر می‌شود.  

وی با اشاره به مهیا بودن زیرساخت سرمایه گذاری در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی و منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاران ترک، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود در این زمینه از سرمایه گذاران ترکیه‌ای دعوت می‌کنیم در این همایش حضور و مشارکت فعالی داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با حائز اهمیت خواندن انتقال تجارب شهرهای ایران و ترکیه، افزود: پیشنهاد می‌کنم جلسات مشترکی با حضور پنج شهردار کلانشهرهای دو کشور برای انتقال تجارب و توسعه همکاری‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha