• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402080100812
  • خبرنگار : 50037

سند راهبردی قرآنی تدوین شده همدان به ۳۱ استان ابلاغ شد

سند راهبردی قرآنی تدوین شده همدان به ۳۱ استان ابلاغ شد

ایسنا/همدان قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان گفت: با توجه به استقبال استان‌های مختلف، سند راهبردی قرآنی تدوین شده استان همدان را به شورای انقلاب فرهنگی کشور ارائه دادیم و این سند پنج ساله ۵۸ صفحه‌ای تدوین شده قرآنی به ۳۱ استان سطح کشور ابلاغ شده است.

جواد سعیدی عصر دوشنبه، یکم آبان در شورای قرآنی شهرستان رزن، اظهار کرد: در استان همدان نیز سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی تدوین شده به دستگاه‌های مختلف ابلاغ و وظایف هر یک از دستگاه‌ها به تفکیک مشخص شده و ذیل شورای فرهنگی لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه این سند شامل سه محور آموزش‌های عمومی، تبلیغ و ترویج، پژوهش و آموزش عالی است که بر اساس آن قرار است آموزش قرآن به همه قشرهای جامعه در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر هستیم که آیا  این سند به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده یا خیر؟ ضمن اینکه برای اجرای این سند نیاز به اعتبار بوده که در این رابطه تنها به ادارات اکتفا نکرده‌ایم و پیگیریم برای تأمین بخشی از اعتبار با جلسات مختلف با خیران و از سایر محل‌ها اعتباراتی را نیز جذب کنیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: از تشکل های مردمی و خودجوش، خانه‌های قرآنی و مسئولان انتظار است که به این سند عمل شود.

امام جمعه رزن هم گفت: جلسه شورای قرآنی شهرستان می‌تواند زمینه مناسبی برای فراهم کردن مقدمات اجرایی شدن سند قرآنی و به ویژه فعالیت‌های هر چه بهتر قرآنی در سطح شهرستان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر منصوری تصریح کرد: اگر جامعه اسلامی ایده‌آل می‌خواهیم و خواستار رفع مشکلات و  آسیب‌های اجتماعی هستیم، عمل به تعالیم دینی بهترین راهکار ممکن در این مسیر خواهد بود.

فرماندار شهرستان رزن هم از رتبه نخست آموزش و پرورش شهرستان رزن در سطح استان همدان در زمینه جهاد تبیین خبر داد و  اظهار کرد: در سطح مدارس شهرستان کلاس‌های بصیرتی، عقیدتی، تربیتی و آموزشی و جهاد تبیین و کلاس‌های مختلفی برای دانش‌آموزان برگزار شده و در حال برگزاری است که در همین رابطه شهرستان رزن رتبه یک را در سطح استان در زمینه جهاد تبیین در سطح مدارس کسب کرده است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: زیربنا و زیرساخت تمامی امور فرهنگی از آموزش و پرورش بوده و اگر می‌خواهیم شهرستان ویژه‌ای داشته باشیم باید برای اجرای سند راهبردی قرآنی ابلاغ شده نیز از آموزش و پرورش و از مدارس شروع کنیم.

وی با اشاره به بحث اعتبار برای اجرای این سند گفت: همه ادارات و دستگاه‌ها دارای اعتبارات فرهنگی هستند و تخصیص اعتبار از محل اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها توسط  مدیران‌کل به ادارات خود در  شهرستان‌ها از نقش مؤثری در تأمین اعتبار این سند برخوردار خواهد بود ضمن اینکه در این رابطه از ظرفیت خیران نیز نباید مغفول ماند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن هم از برگزاری ۱۵۶ یادواره شهدا در سطح مدارس این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و  اظهار کرد: در سال‌جاری بیش از  ۲۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان رزنی به باغ موزه دفاع مقدس استان همدان اعزام شده‌اند.

پرویز علی بنده‌لو مطرح کرد: معدل شهرستان رزن به لحاظ آموزشی ۲.۵ نمره از کشور بالاتر بوده ضمن اینکه درصد قبولی در امتحانات نهایی دانش‌آموزان آن نیز در سال‌جاری ۱۳ درصد از کشور بالاتر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha