• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402080503405
  • خبرنگار : 50474

بیش از ۲۴۹ هزار نفر در شرق استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

بیش از ۲۴۹ هزار نفر در شرق استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

ایسنا/کرمان رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان بم گفت: بیش از ۲۴۹ هزار و ۳۰۰ نفر در شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۱۹۶ هزار و ۲۸۴ نفر از این جمعیت، روستائیان و جزء پنج دهک پایین جامعه هستند.

منصور دریجانی امروز پنجم آبان ماه به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: امید به زندگی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی هر جامعه است و دسترسی راحت و ارزان به خدمات بهداشتی و درمانی و پوشش بیمه‌ای کارآمدی که در مراجعان و بیماران آرامش خاطر ایجاد کند، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر امید به زندگی است.

وی افزود: در این راستا در سالیان اخیر، سازمان بیمه سلامت ایران که متولی اصلی بیمه همگانی بوده، سعی کرده تمام ایرانیان فاقد بیمه را تحت پوشش قرار بدهد تا هیچ‌کس بدون بیمه نباشد و دغدغه بیماری و هزینه‌های دارو و درمان به حداقل برسد.

دریجانی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۹ هزار نفر در شرق استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: نسخه‌های درمانی در شرق به‌صورت الکترونیک است و زیرساخت الکترونیکی برای ارائه خدمات درمانی در مراکز بهداشتی روستاها ایجاد شده‌ است.

رئیس اداره بیمه سلامت بم ادامه داد: برای کاهش هزینه‌های درمانی باید غربالگری‌ بیماری‌هایی مانند اس‌ام‌ای، سرطان‌ها، تالاسمی و ... انجام شود.

وی درباره میزان پرداخت از جیب افراد تحت پوشش بیمه سلامت تصریح کرد: خدماتی که ما تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم عمدتا در بخش دولتی تحت پوشش هستند و میزان پوشش بیمه‌ای در بخش دولتی ۹۰ تا ۱۰۰ درصد است. ضعف بیمه‌های پایه در بخش سرپایی در مراکز خصوصی است در حالی که مراجعات سرپایی مردم به بخش خصوصی زیاد است اما ما از لحاظ قانونی اجازه داریم که تنها ۷۰ درصد هزینه‌ها را بر اساس تعرفه دولتی در بخش خصوصی پرداخت کنیم که این موضوع باعث شده مردم مابه‌التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی را از جیب خود بپردازند.

دریجانی درباره الزام پزشکان به عقد قرارداد با بیمه‌ها در بخش خصوصی و میزان تمکین پزشکان نیز گفت: ما در سازمان بیمه سلامت محدودیتی برای عقد قرارداد با مؤسسات پزشکی و پزشکان نداریم.

وی بیان کرد: طبق قانون بودجه سال جاری اگر پزشکان بخواهند پروانه مطب دریافت یا آن را تمدید کنند باید با بیمه‌های پایه قرارداد منعقد کنند، اما درصدی از پزشکان اقدام به این کار نکرده‌اند. درصد زیادی از پزشکان در استان‌ها اقدام به عقد قرارداد کرده‌اند و در برخی استان‌ها تا ۱۰۰ درصد پزشکان با بیمه قرارداد دارند.

دریجانی در خصوص ساکنین محلات کم برخوردار گفت: طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قانون جوانی جمعیت، بیمه سلامت بخش اعظمی از هزینه‌های خدمات ناباروری را با عقد قرارداد با مراکز دولتی و خصوصی متعدد تحت پوشش خود قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha