• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402081007716
  • خبرنگار : 50182

دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان کرمانشاه:

۵۰ درصد شرکت‌های "دانش بنیان" کرمانشاه فروش محصول دارند

۵۰ درصد شرکت‌های "دانش بنیان" کرمانشاه فروش محصول دارند

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد هماهنگی و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۸۸ شرکت دانش بنیان در استان گفت: نیمی از این شرکت‌ها به مرحله فروش محصول رسیده‌اند.

 دکتر سیامک آزادی در جلسه عصر امروز (۱۰ آبان) ستاد اقتصاد دانش بنیان استان کرمانشاه به تشریح شاخص‌های ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان پرداخت.

وی افزود: این یازده شاخص شامل تعداد و تناوب تشکیل جلسات ستاد، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان استان، تعیین ماموریت بنیاد نخبگان، اقدامات تسهیل گرایانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان، صادرات دانش بنیان و رفع چالش‌های اصلی استان با راه حل‌های دانش بنیان است.

آزادی تصریح کرد: باید گزارش عملکرد استان در این شاخص ها تهیه شده و برای وزارت کشور ارسال شود، بنابراین تمام دستگاه ها در شاخص هایی که به حوزه کاری آنها مربوط است باید گزارش خود را ارائه کنند. بطور مثال در بحث اقدامات تسهیل گرایانه باید مشخص شود چه میزان تسهیلات در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار گرفته و چه تعداد مجوز برای فعالیت آنها صادر شده است.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: در بحث شاخص "رفع چالش های اصلی استان با راه حل‌های دانش بنیان" هم باید سه چالش اصلی مبتنی بر سند آمایش استان تهیه و بررسی شود که کدام چالش ها با فعالیت های دانش بنیان قابل رفع است.

وی افزود: در این زمینه پیشنهاد می شود پس از احصاء سه چالش اصلی استان، رویدادی برگزار شده و با اعلام فراخوان از شرکت های دانش بنیان بخواهیم که راهکارهای خود را برای رفع این چالش‌های بیان کنند.

آزادی در ادامه با اشاره به افزایش بیش از هشت درصدی شرکت های دانش بنیان استان در سال جاری گفت: امسال تعداد این شرکت ها از ۸۲ شرکت به ۸۸ شرکت رسیده است.

وی افزود: نیمی از این شرکت‌ها توانسته اند به مرحله فروش محصول برسند که دستاورد ارزشمندی است.

وحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست پس از بیان شاخص های لحاظ شده برای ارزیابی عملکرد استان در توسعه اقتصاد دانش بنیان، این شاخص ها را مبهم و کلی دانست و افزود: این شاخص ها باید در کارگروه تخصصی مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: از طرفی باید شاخص هایی برای ارزیابی عملکرد دستگاه ها در این حوزه برای آنها مشخص شود و از دستگاه ها بخواهیم که در همان شاخص ها گزارش عملکرد بدهند، در غیر این صورت گزارش ها بسیار پراکنده و غیرقابل تجمیع خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در خصوص رفع چالش های استان با راه حل های دانش بنیان نیز باید با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چالش های اصلی مبتنی بر سند آمایش در حوزه های مختلف و بویژه حوزه های اقتصادی را احصا کنیم تا بتوانیم با استفاده از شرکتهای دانش بنیان استان برای رفع آنها چاره اندیشی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha