• پنجشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081108150
  • خبرنگار : 50040

رئیس بنیاد نخبگان گیلان:

استفاده از ظرفیت نخبگان به گفتمان جامعه تبدیل شده است

استفاده از ظرفیت نخبگان به گفتمان جامعه تبدیل شده است

ایسنا/گیلان رئیس بنیاد نخبگان گیلان، توجه به نخبگان را یک انتظار عمومی دانست و افزود: ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور را در گفتمان اقشار جامعه می بینیم.

دکتر فرهاد شیرینی امروز، ۱۱ آبان ماه در نشست استاندار گیلان با نخبگان و روسای دانشگاه ها، با بیان اینکه نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات و معضلات استان و کشور هستیم، اظهار کرد: امروزه نقش آفرینی نخبگان در همه عرصه های کشور اجتناب ناپذیر است.

وی توجه به نخبگان را انتظار عمومی جامعه دانست و افزود: ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور را در گفتمان همه اقشار جامعه می بینیم، زیرا مرم به این باور رسیده اند که اگر کار را به نخبگان بسپاریم و از مشورتشان در انجام امور استفاده کنیم، مشکلات جامعه حل می شود.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان سپردن کار به دست نخبگان را دارای منفعت های فراوان دانست و اضافه کرد: اگر کار را به نخبگان بسپاریم، هم هزینه های مالی را کم کرده ایم و هم هزینه های زمانی را کاهش داده ایم، یعنی خیلی سریع و با کمترین هزینه به اهداف می رسیم.

شیرینی حرکت های نخبگانی را موجب عمق بخشی به اثرگذاری تصمیمات دانست و گفت: نتایج به دست آمده از حرکت های نخبگانی ماندگاری، گستردگی و اثرگذاری دارد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب و سایر مسئولان کشور درباره اهمیت نخبگان و نخبه پروری، عنوان کرد: بنیاد نخبگان یکی از بازیگران اصلی حوزه نخبگانی کشور با گستره عملیاتی استانی و ملی است.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان یکی از وظایف مهم این بنیاد را شناسایی و توانمندسازی و کمک به ورود نخبگان برای اثرگذاری در جامعه دانست و متذکر شد: بنیاد نخبگان گیلان با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها سه طرح مهم دارد که نتایج آن می تواند در مدیریت ساختارهای اداری و اجرایی و مطالعاتی نقش بسزایی داشته باشد.

وی وظیفه مهم هیئت های اندیشه ورز بنیاد نخبگان استان را احصای معضلات و تبدیل معضل به مسئله با کمک فکری جامعه نخبگانی دانست و بیان کرد: گستره نخبگان شامل دانشجویان و دانش آموزان و صنعتگران و کشاورزان و هنرمندان و... می شود که با کمک آنان می توانیم به صورت مسئله محور عمل کنیم.

مرتضی رضایی صوفی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز، خواستار توجه به تولیدات دانشمندان و نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها شد و اظهار کرد: نیازمند تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم.

وی ارتباط صنعت و دانشگاه را حلقه مفقوده بهره برداری جامعه از نتایج تحقیقات دانشمندان دانست و گفت: صنعت و دانشگاه با همکاری هم از یافته های علمی برای توسعه کشور استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha