• پنجشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402081108334
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

همت دولت برای تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد پس از ۱۶ سال

همت دولت برای تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد پس از ۱۶ سال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در سفر دور دوم به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰ میلیارد تومان برای مجتمع توانبخشی ایثارگران این استان اختصاص داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی‌مهر امروز پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در بازدید از مجتمع توانبخشی ایثارگران استان که با حضور دکتر گودرزی مدیرکل برنامه وبودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور انجام شد، گفت: این پروژه سال ۱۳۸۶ در سه فاز آغاز شد اما با گذشت ۱۶ سال با پیشرفت فیزیکی ۲۹ درصد به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شد.

معاون سیاسی و  امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان به نسبت جمعیت بیشترین حضور در دوران دفاع مقدس را داشته، افزود: ساخت این مجتمع از نیازمندی‌های جامعه ایثارگران است اما متاسفانه در حال فرسوده شدن است.

وی بیان کرد: در سفر دور دوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد مجتمع توانبخشی ایثارگران در دستور کار قرار گرفت و ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه اختصاص داده شد که امسال و سال آینده به پروژه تزریق شود.

وی بیان کرد: پروژه مجتمع توانبخشی ایثارگران یاسوج در سه فاز ورزشی، فرهنگی و اقامتی و رفاهی احداث شد که فاز ورزشی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، فاز فرهنگی ۳۵ و فاز اقامتی و رفاهی ۱۳ درصد است اما در مجموع پروژه توانبخشی ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشمی مهر با اشاره به اینکه حوزه ایثار و شهادت استان در سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد به خوبی دیده شد، گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدا تخصیص یافت، همچنین مبلغ خوبی هم برای بیمارستان سلمان در نظر گرفته شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاقمند به مجموعه بنیاد شهید هستیم و تلاش می‌کنیم خواسته‌ها و نیازهای آنها را جامعه عمل بپوشانیم.

همچنین گودرزی مدیرکل بودجه مرکزی بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید به تنهایی قادر به تکمیل مجتمع توانبخشی نیست و استان در این زمینه همکاری داشته باشد.

وی عنوان کرد: دولت در سفر دوم به استان اعتبارات خوبی اختصاص داده که ساخت و تکمیل پروژه از محل اعتبارات سفر انجام شود و تجهیز آن بر عهده بنیاد شهید باشد.

گودرزی بیان کرد: بنیاد سالانه هزینه زیادی را صرف خرید ویلچر و درمان جامعه هدف می‌کند و اعتبارات پاسخگو نیست که به تنهایی بتواند این مجتمع را تکمیل و به نتیجه برساند.

پارسیان نژاد، مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه تنها استانی فاقد مجتمع توانبخشی هستیم، گفت: محدودیت اعتباری مهمترین مشکل پیش‌روی این پروژه است اما در صورتی که اعتبارات سفر دولت به استان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شود روند ساخت پروژه آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به مجتمع توانبخشی ایثارگران، از محل سفر سال گذشته معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید به استان ۱۸ میلیارد تومان برای گلزار شهدای گمنام و ۳۰ میلیارد به باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha