• پنجشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081108360
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل صمت گیلان خبر داد

انجام ۶۱ هزار مورد بازرسی از بازار گیلان در سال جاری

انجام ۶۱ هزار مورد بازرسی از بازار گیلان در سال جاری

ایسنا/گیلان مدیرکل صمت گیلان، با اشاره به انجام ۶۱ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی از بازار از ابتدای سال تاکنون، تاکید کرد: ۷۶۹۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

تیمور پورحیدری امروز ۱۱ آبان ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان، با اشاره به وضعیت بازار گوشت قرمز، اظهار کرد: در سه ماهه دوم سال جاری شاهد افزایش قیمت دام زنده و در نتیجه قیمت گوشت قرمز بودیم، اما از ابتدای مهرماه تاکنون شاهد ثبات در بازار هستیم.

وی از واردات گوشت گرم و کاهش صادرات دام زنده با هدف تثبیت قیمت ها خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی بین ۴۲۰ تا ۴۷۰ هزار تومان بوده و لذا دولت برنامه ریزی های لازم را جهت واردات گوشت گرم طی ماه های آتی انجام داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، با اشاره به وضعیت بازار مرغ، از تعادل قیمت ها خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه کمبودی در بازار مرغ نداریم و هر کیلو مرغ گرم بین ۷۶ تا ۸۰ هزار تومان عرضه می شود.

پورحیدری، همچنین از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت انواع روغن خوراکی خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش شکر مصارف خانوار نیز مشکل خاصی نداریم.

وی در ادامه از اجرای طرح نظارتی ویژه مشاورین املاک گفت و اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۸۰۹ مورد بازرسی انجام و ۹۷۴ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است که عمدتا ناشی از عدم صدور صورتحساب و عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه و گرانفروشی و... بوده و منجر به پلمب ۱۰۶ واحد شده است.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به انجام ۶۱ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی از بازار، تاکید کرد: ۷۶۹۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

وی تحلیل درست بازار را عامل مهمی برای تنظیم بازار دانست و گفت: مشکلات موجود در بازار از جمله تامین کالاهای پر مصرف و رفع نارضایتی‌ها در حوزه کیفیت نان و مشاوران املاک و افزایش قیمت برخی کالاها از جمله زمین و مسکن نیازمند تلاش و نظارت جدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha