• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402081309318
  • خبرنگار : 50455

دانشجویان باید خود را ملزم به مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی بدانند

دانشجویان باید خود را ملزم به مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی بدانند

ایسنا/قم امروز با توجه به شرایط موجود لازم است فضای نخبگانی با هدف مشارکت حداکثری دانشجویان فضایی باز باشد؛ از طرفی بخشی از دانشجویان خود را ملزم به ورود در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نمی‌دانند که این می‌تواند آسیب‌زا باشد.

دکتر عبدالرضا کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت ۱۳ آبان‌ماه، عنوان کرد: ۱۳ آبان روز مقاومت و ورود دانشجویان و نخبگان به صحنه، نوید پیروزی انقلاب اسلامی بود، مقاومت‌های امروز مردم غزه هم می‌تواند نویدی برای پیروزی آینده مردم مظلوم غزه و محو اسرائیل از صحنه روزگار باشد.  

وی ادامه داد: جامعه نخبگانی و دانشجویان پیرو خط امام در پیشرفت کشور و در تعیین سرنوشت ملت ما در آن مقطع زمانی نقش کلیدی داشتند، دانشجویانی که به صورت هدفمند پیگیر مسائل انقلاب و در میدان عمل حاضر بودند.

کریمی یادآور شد: امروز با توجه به شرایط موجود لازم است فضای نخبگانی با هدف مشارکت حداکثری دانشجویان فضایی باز باشد؛ از طرفی بخشی از دانشجویان خود را ملزم به ورود در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نمی‌دانند که این می‌تواند آسیب‌زا باشد.  

این استاد دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر تشکل‌های دانشجویی ورود قدرتمندی دارند و فضای مناسب را در اختیار دارند و در مسائل داخلی و بین‌المللی به ویژه تحولات اخیر منطقه و کشتار مردم غزه در قالب‌های مختلف، بیانیه و اعلام آمادگی برای حمایت از مردم فلسطین ورود خوبی داشتند؛ اما پتانسیل بیشتری در بدنه دانشجویی و دانش‌آموزی وجود دارد که شاید ایجاد فضا بتواند حضور و مشارکت قشر نخبه را در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی قوت ببخشد.

کریمی اظهار کرد: ابزارهایی که در مسائل فرهنگی استفاده می‌کنیم باید متناسب با شرایط امروز باشد و لذا لازم است نوع رویکردهای ما متفاوت باشد؛ در حال حاضر دشمنان با تمام قوا در عرصه فضای مجازی و تولید محتواهایی که بر پایه صدق نیست برای جوانان فعالیت می‌کنند؛ ما هم باید قدرتمند و با استفاده از ابزارهای نو مواضع و دستاوردها را برای قشر جوان تبیین کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید نسل جوان را باور داشته باشیم و برای جلوگیری از جذب آنان به جریانات مخالف با ارزش‌های نظام باید با جوانان همراه باشیم؛ اگر بحث تحکمی و فرمان از بالا باشد قشر عظیمی از جوانان با ما همراه نخواهند شد و جذب جریانات مخالف با ارزش‌های ما می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha