• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402081410305
  • خبرنگار : 50652

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان عنوان کرد

بومی‌سازی سند تحول در گلستان/ الزام پیوست فرهنگی همه فعالیت‌های مدارس

بومی‌سازی سند تحول در گلستان/ الزام پیوست فرهنگی همه فعالیت‌های مدارس

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه از همان ابتدا حرفمان این بودکه هر فعالیتی که در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد باید توجیه فرهنگی داشته باشد، افزود: در این صورت می‌توانیم دانش آموز طراز انقلاب تربیت کنیم.

سید رضا نظری در گفت‌وگو با ایسنا انتخاب مسیر در طول زندگی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: ما انسان‌ها در طول زندگی تلاش می‌کنیم تا در مسیری قرار بگیریم که بتوانیم در آن استمرار داشته و زندگی با کیفیتی که هم رضایت خدا و هم رضایت خودمان در آن باشد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یک رسانه خوب می‌تواند با دغدغه مندی، مسیر را برای دستگاه ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها مشخص کند، ادامه داد: دغدغه مندی که در حوزه تعلیم و تربیت در ایسنا وجود دارد قطعاً می‌تواند مسیر را برای آموزش و پروش مشخص کند به طوریکه بتوانیم بر اساس آن گام برداشته و پیش برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مطالبه و انتقاد را جزئی سازنده برای یک مدیر عنوان کرد و افزود: یک مدیر اگر می‌خواهد ساخته شود باید خودش را در معرض نمایش بگذارد، فرار از انتقاد و مطالبات دیگران به زبان عامیانه منجر به بدبختی و بیچارگی آن دستگاه می‌شود.

وی شفاف‌سازی رسانه‌ها را کمک به دستگاه‌ها و نقش آن برای هر دستگاهی را پر اهمیت برشمرد و بیان کرد: شاید قسمتی از نقد یا مطالبه به ضرر مدیر مجموعه باشد اما باید بدانیم افق بسیار خوبی در پس پرده این مسأله روشن می‌شود و به همین دلیل اگر مطالبه و انتقادی باشد ما با جان و دل پذیرا هستیم و تا جایی که بتوانیم تلاش خواهیم کرد.

نظری با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص امیدآفرینی در جامعه خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌هایی که انجام می‌گیرد برای امیدآفرینی در جامعه از طریق اصحاب رسانه به جامعه منتقل کنیم، زیرا باعث افزایش یادگیری و به طور طبیعی سبب افزایش سواد جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با تغییرات به وجود آمده در حوزه علم، باید هر فعالیتی که در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد توجیه فرهنگی داشته باشد، اضافه کرد: حتی دروس ریاضی، زیست و دیگر دروس هم باید پیوست فرهنگی داشته باشند، در این صورت است که می‌توانیم دانش آموز طراز انقلاب تربیت کنیم.

بومی‌سازی سند تحول در گلستان/ الزام پیوست فرهنگی همه فعالیت‌های مدارس

ختم قرآن رتبه ۳ کنکور ریاضی

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه براساس رویکردهای جدید معلم‌ها توانسته‌اند پیوست‌های فرهنگی برای خود ایجاد کنند، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با رتبه ۳ کنکور در رشته ریاضی به گفت‌وگو نشستیم و رمز موفقیتش را جویا شدیم، گفت: «در کنار درسم دو دور قرآن را ختم کردم» این همان پیوست فرهنگی «تلفیق مباحث علمی ما با آموزه‌های دینی» است که در موردش صحبت می‌شود.

وی در مورد برگزاری کنگره بزرگ قرآنی در حوزه‌های تربیتی که در استان برگزار شد، گفت: این کنگره در نوع خودش و در کل کشور بی‌نظیر بود و بنیاد ملی امام رضا (ع) هرساله و در همه مباحث جشنواره دارد که برگزاری سرود رضوی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت می‌شود و در سال گذشته بخش سرود به آموزش و پرورش واگذار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ما برای چهار سال به عنوان دبیرخانه این بخش از جشنواره انتخاب شدیم عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش به واسطه کار بزرگ کنگره قرآنی که در گلستان برگزارشد بخش سرود رضوی را به آموزش و پرورش گلستان واگذار کرد و قطعاً این همان پیوست‌های فرهنگی است که به دنبال آن هستیم.

وی بومی‌سازی سند تحول در گلستان را از مهمترین اهداف اداره کل آموزش و پرورش استان دانست و ضمن صحبت در مورد کنگره بزرگ مدیران آموزش و پرورش کل کشور، توضیح داد: در این کنگره ۱۰ دبیرخانه معرفی شده و دبیرخانه سند تحول که از مهم‌ترین آن‌ها است به گلستان داده شده و با توجه به تأکید رهبری بر سند تحول، این مسئولیت را می‌توان از جمله افتخاراتی دانست که نصیب استان گلستان شده است.

پروژه محوری هنرستان تحولی مائده بندرگز

این مقام مسئول داشتن یک مدرسه تحولی را از مصداق‌های بومی‌سازی سند تحول عنوان کرد و یادآور شد: «هنرستان مائده بندگز» یک هنرستان تحولی بر اساس سند تحول است که دارای رتبه یک کشوری بوده و بچه‌ها در این هنرستان به این نتیجه رسیده‌اند که براساس سند، معلم قرار نیست ماژیک دستش بگیرد و پای تخته برود، بلکه پروژه محور کار کنند که بعد از ۲ سال اتفاقاتی خوبی را در این مرکز آموزشی شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر اینکه دختران در این مدرسه بسیاری از محصولات کشاورزی را فرآوری کرده و در اقصی نقاط دنیا با قیمت خوبی به فروش می‌رسانند، افزود: آنها هم درس می‌خوانند و هم ماهیانه تا ۱۵ میلیون تومان حقوق دارند. البته باید توجه داشت که این مدیر مدرسه بود که پروژه آن‌ها را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه مدیران کل به عنوان نخ تسبیح نقش اصلی را در مدیریت مجموعه دارند، تصریح کرد: وقتی ادعا داریم رتبه یک جهان در رشته رباتیک را داریم به این معناست که از قبل روی آن کار شده و اینها همه در استان گلستان است.

بومی‌سازی سند تحول در گلستان/ الزام پیوست فرهنگی همه فعالیت‌های مدارس

جذب ۷۰ معلم از عشایر گلستان

نظری با اشاره به اینکه امسال در حوزه ورزشی تقریباً ۶ میلیارد تومان بودجه برای فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای تصویب شد که با رایزنی‌های صورت گرفته این مبلغ به ۱۵ میلیارد رسید، افزود: در ابتدای کار در آموزش و پرورش، فقط در یک مورد آن هم برون سپاری ۲۴ میلیارد تومان بدهکاری داشتیم ولی امسال با یک حساب سر انگشتی و با تجهیز هنرستان‌ها و مراکز کارودانش، با افتخار ۱۱ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم که اینها حرکت‌های بزرگی است.

وی تعداد پذیرفتگان در آزمون استخدامی استان را همه‌ساله ۷۰۰ تا ۷۵۰ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر سهمیه ورودی داشتیم که این نتیجه مطالبات بوده و سابقه نداشته است استان عشایری هم جذب کند که امسال ما ۷۰ نفر جذب عشایری داشتیم.

نقش گنبدکاووس در تولید محتوای طرح «اوان کودکی»

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تربیت دانش آموزان طراز انقلاب را هدف آموزش و پرورش دانست و با تاکید برجمله‌ای از مقام معظم رهبری مبنی برقرارگیری مهدکودک‌ها و کودکستان‌ها ذیل آموزش و پرورش، بیان کرد: ما طرح‌های ملی فراوانی را دنبال می‌کنیم، طرح «اوان کودکی» طرحی است که استاندار گلستان پشت آن ایستاده و این طرح مخصوص مهدکودک‌ها و کودکستان‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این طرح در حال بین المللی شدن است و شهرستان گنبدکاووس در تولید محتوای آن نقش پررنگی داشته است، توضیح داد: این طرح با دفاعیه استاندار گلستان در وزارتخانه مطرح و همان جا در یک جلسه پذیرفته شد که وزیر وقت اعلام کرد این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد.

وی تیمی عمل کردن را باعث افزایش برکات در کارها و پیشبرد اهداف دانست و عنوان کرد: همه تلاش‌ها در آموزش و پرورش این است که با اتحاد کار کنیم چرا که هر وقت قائل به شخص شدیم شکست خوردیم.

وی در مورد فعالیت قرارگاه‌های قرآنی در استان گفت: سعی شده قرارگاه‌های قرآنی را به شهرستان‌ها منتقل و در آنجا موضوع را پیگیری کنیم. در ابتدا چشم‌انداز ۱۴ هزار دانش آموز را داشتیم اما اکنون این را ۲ برابر کردیم و به تعداد ۳۰ هزار دانش آموز قرآنی رساندیم و باور داریم قرآن فقط نباید روی طاقچه‌ها باشد بلکه باید در زندگی روزمره جاری شود و این یکی دیگر از پیوست‌های فرهنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha