• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081510613
  • خبرنگار : 50310

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

لزوم توجه به استخرهای دومنظوره کشاورزی در آبزی‌پروری

لزوم توجه به استخرهای دومنظوره کشاورزی در آبزی‌پروری

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به استفاده از استخرهای آب مزارع به صورت دومنظوره، گفت: کشاورزان می‌توانند از استخرهای آب خود به عنوان حوضچه‌های پرورش ماهی استفاده کرده و همچنین با آبی غنی شده به کشاورزی خود بپردازند.

سیدعماد شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اولویت‌های وزیر جهاد کشاورزی توسعه زیرساخت‌های آبزی‌پروری و افزایش تولید در این بخش بوده که یکی از راه‌های آن استفاده از استخرهای دومنظوره است.

وی با اشاره به استفاده از استخرهای آب مزارع به صورت دومنظوره، افزود: کشاورزان می‌توانند از استخرهای آب خود به عنوان حوضچه‌های پرورش ماهی استفاده کرده و همچنین با آبی غنی شده به کشاورزی بپردازند و در کنار درآمد کشاورزی از پرورش ماهی نیز درآمدی برای خود و خانواده‌شان داشته باشند و یا یک یا چند نفر را مشغول به کار شوند.

شاهرخی بیان کرد: استفاده دو منظوره از استخرها در مزارع باعث ایجاد اشتغال مولد و توسعه آبزیان پرورشی در لرستان و به ویژه بهبود کیفیت خاک کشاورزی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به پتانسیل خوب استان در حوزه آبزی‌پروری، ادامه داد: لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود تا شاید کشاورزان به این سمت سوق داده شده و به بهره‌وری بالاتر برسیم و همچنین در امر اشتغالزایی نیز فعالیتی انجام داده باشیم.

وی بیان کرد: طی یک دوره پنج ساله و با سرمایه‌گذاری شش میلیارد تومان با استفاده از استخرهای دومنظوره می‌توان برای 400 نفر اشتغال ایجاد و با توجه به ظرفیت‌های حوزه آبزی‌پروری استان می‌توانیم یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه باشیم.

شاهرخی ادامه داد: حدود چهار تا پنج هزار استخر دو منظوره کشاورزی در لرستان داریم که از آب چاه‌های کشاورزی، ایستگاه‌های پمپاژ، رودخانه‌ها و سدهای خاکی و رسوبی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha