• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402081511033
  • خبرنگار : 50187

سعید جلیلی در جمع دانش آموزان کرمانی:

وجود سهمیه برای فرزندان هیات علمی توجیه ندارد/سهمیه‌ها عامل بی‌عدالتی نظام آموزشی

وجود سهمیه برای فرزندان هیات علمی توجیه ندارد/سهمیه‌ها عامل بی‌عدالتی نظام آموزشی

ایسنا/کرمان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود سهمیه‌ها را یکی از عوامل بی‌عدالتی در سیستم آموزشی و علمی کشور دانست و افزود: وجود سهمیه برای فرزندان هیات علمی که اتفاقا از شرایط علمی بهتری برخوردار هستند توجیه ندارد.

سعید جلیلی امروز ۱۵ آبان ماه در جمع دانش‌آموزان کرمانی، نوجوانان و جوانان را سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کشور دانست و اظهار کرد: ما ثروت‌های زیادی داریم که منابع و معادن گوناگون را در بر می‌گیرند، اما همه ظرفیت‌ها فقط مادی نیست شما جوانان و نوجوانان هم ظرفیت هستید.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم تا به پیشرفت برسیم، تصریح کرد: نوجوانان و دانش‌آموزان نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند. شما از همین سن می‌توانید تاثیرگذار باشید، اوایل انقلاب دانش‌آموزان نقش موثری در مسائل اجتماعی و سیاسی داشتند، بویژه در زمان انتخابات‌ها بحث و تحلیل می‌کردند و نظر می‌دادند.

جلیلی دوران دانش‌آموزی را یک دوران طلایی خواند و با اشاره به اینکه ۱۲ سال رفت‌وآمد در آموزش ‌و پرورش رشد را رقم می‌زند، بیان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنید که در پایان ۱۲ سال، خارج از اینکه نتیجه کنکور چه باشد، احساس رضایت کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بینش را در کنار دانش دارای اهمیت زیادی خواند و اظهار کرد: باید مدرسه الگو داشته باشیم تا جوان ما از درس‌ لذت ببرد و احساس کند این همان چیزی است که می‌خواهد و دوست دارد برای آن وقت بگذارد.

جلیلی عدالت آموزشی را دارای اهمیت خواند و با تاکید بر اینکه حداقل استانداردهای آموزشی را باید برای همه دانش‌آموزان فراهم کنیم، گفت: شرایط نباید متفاوت باشد، استعداد کسی که در دورترین منطقه درس می‌خواند هم باید شکوفا شود.

وی سهمیه‌ها را یکی از عوامل بی‌عدالتی در سیستم آموزشی و علمی کشور دانست و با طرح این سؤال که چرا فرزندان هیئت علمی باید سهمیه داشته باشند؟ گفت: اتفاقاً آنها از شرایط علمی بهتری برخوردار هستند و در نظر گرفتن سهمیه برای آنها توجیه ندارد.

جلیلی به سهمیه فرزندان شهدا اشاره کرد و با تاکید بر اینکه روزی این امتیاز در جهت عدالت آموزشی بود، بیان کرد: زمان جنگ بسیاری از دانش‌آموزان به جبهه می‌رفتند، باید با کسی که فقط درس می‌خواند متفاوت باشد، یا دختری که در بحبوحه درس خواندن پدرش را در جنگ از دست می‌داد و در بحران روحی قرار می‌گرفت، سهمیه می‌توانست آن را به شرایط عدالتی نزدیک کند.

وی اضافه کرد: در زمان کنونی شاید برخی از آنها موضوعیت نداشته باشد، سیاست‌های کلی برنامه هفتم این است که این موضوع به شکل مناسب و عادلانه‌ای که مورد نظر همه است، تغییر کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به دوگانگی غرب پرداخت و گفت: سال گذشته به دلیل فوت یک خانم همه غربی‌ها به بهانه حقوق بشر پای کارِ آشوب در کشور ما آمدند اما حالا نه‌تنها چشم‌شان را روی جنایات صهیونیست‌ها بسته‌اند، بلکه به آنها کمک مالی هم می‌کنند.

جلیلی اضافه کرد: دانش‌آموزان باید مدعیان امنیت جهان را بشناسند، کسانی که برای ایران اشک تمساح می‌رختند را ببینند که چگونه هزاران زندگی را در غزه خفه کرده‌اند.

وی شعار علم و تمدن غرب را توخالی خواند و بیان کرد: آنها حتی نظر می‌دهند که دانش‌آموزان چه رشته‌ای درس بخوانند، بسیاری از کسانی که آنها در کشور ما ترور کردند از دانشمندان بودند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید نقاط قوت و افتخارات کشور را بشناسند، تصریح کرد: برخی نام راهیان ‌نور را بردند که این می‌تواند خوب باشد اما خیلی‌ها باید بیایند کرمان و ببینند چه افتخاراتی هست.

جلیلی اضافه کرد: روستایی در کرمان وجود دارد که نام آن «گُنجان» است، این روستا در زمان جنگ ۷۰۰ نفر جمعیت داشت و ۷۰ شهید را تقدیم اسلام کرد، این یک عظمت است، شاید همه مردهای آنها در جبهه بودند که این تعداد شهید در دوران دفاع مقدس دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۵ ۱۶:۵۵

سالهاست که تبعیض در ساختار کشور وجود دارد! چرا آقای جلیلی فقط مورد فرزندان اعضای علمی دانشگاه را بدون توجیه می‌دانند لطفا سهمیه تحصیلی و شغلی خانواده شهدا رزمندگان ایثارگران جانبازان را از کنکور و سهمیه نمایندگان مجلس و قضات بازنشسته را از آزمون وکالت حذف کنید!

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۰۹:۴۲

منظور کدام سهمیه است؟ آیا فرزندان علمی سهمیه ای برای قبولی فرزندانشان در دانشگاه داشته‌اند ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۱:۵۹

این استخدام های تبدیل وضعیت ایثارگران که با رانت و بی ربط با تخصص وارد شرکت های دولتی و خصوصی شدن رو هم بفرمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۴:۱۶

پدری جنگ رفته آسیب دیده ؟درست .پس حقه که فرزنداشون امتیازی نسبت به دیگران داشته باشن .اما دیگه نوه و نتیجه و ....چ حقی دارن که از مدارس شاهد .سهمیه دانشگاه.استخدامی های دولتی.وام.استخر.خرید خوراکیو....پس مردم عادی چ سهمی دارند؟این عدالت نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۲۱:۳۸

سهمیه شاهد برای کسی که پدرش شهید شده یا جانباز با درصد بالاست جایگزین خدماتی هست که پدرش در صورت حضور می توانست داشته باشد مثلا غیر انتفاعی برود ،یا اینکه مادر بچه نگران مدرسه بچه اش حداقل نباشه ،اما در مدرسه شاهد سهمیه برای معلم های آموزش پرورش گذاشتن و نمی فهمم یا اگر برای فرزندان هیئت علمی سهمیه گذاشته باشند معنا نداره

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۹ ۲۰:۱۶

فرزندان ایثارگران سهمیه دارند ولی سهمیه برای نوه هایشان یه دروغ بسیار بزرگه که عده ای از روی ناآگاهی و مغرضانه بر این طبل توخالی می کوبند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۰۰:۳۳

هیچ سهمیه ای توجیه ندارد .ساعت خواب

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۰۶:۲۸

وقتی یک مسیول چنین صحبت‌هایی میکنه دیگه چه توقعی از مردم عادی داریم. اعضا هیات علمی چندین سال است که سهمیه برای فرزندان ندارند. ایشان باید با سند این امر را ثابت کنند. کدام سهمیه برای فرزندان هیات علمی وجود دارد!!!!؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۲

اولا که فرزندان هیات علمی سهمیه ای مثل سهمیه شاهد و ایثارگر و.... ندارند. فقط امکان جابجایی در شهر چنانچه رتبه آنها به رتبه شهری که می‌خواهند جابجا شوند برابر باشد. بنابراین مقایسه ایشان بسیار کار اشتباهی است.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۹ ۰۰:۱۰

ببخشید مگه همین پارسال پیارسال نبود که طرف با رتبه بسیار بد و فقط به صرف هیات علمی بودن والدینش در دانشگاه تهران درس می خوندن... ببخشید حتی فرزندان فرهنگیان برای دانشگاه فرهنگیان سهمیه دارند که البته فقط تو مصاحبه امتیاز مثبت داره براشون.... فرزندان هیات علمی ها که نور چشمی هستند....بیهوده با آبروی ایثارگر بازی نکنید....

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۷

اتصاف و عدالت اینه که تمام سهمیه ها در کنکور و استخدام در نهادها برداشته بشه. اما شمل اینکار را نمیکنید و فقط شعارش را میدید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۱

سهمیه جانبازان یا خانواده شهدا لااقل در یک مقطع قابلیت اجرا داشته باشد، اینکه در رشته پزشکی هم در قبولی دوره عمومی تاثیر دارد و هم در قبولی دوره تخصص واقعا توجیه ندارد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۰۰:۱۵

هیچ سهمیه ای توجیه ندارد و البته فرزندانی که آنقدر دست پدرانشان باز هست که بدون سهمیه و با رتبه های نجومی سر از دانشگاه های تاپ در می آورند را هم لحاظ کنید اگر میتوانید!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۰۹:۰۸

اخیرا آموزش و پرورش معلم های زیادی رو استخدام کرد .در بین معلمان جدید افراد زیادی دیده میشن که سن انها حدود چهل ساله! خوب این معلم با این سن چطور با دانش آموز ارتباط بر قرار کنه ؟؟؟ ثانیا ده سال دیگه با ده سال سابقه ، دیگه ایا توان تدریس رو در سن بازنشستگی داره ؟؟؟؟ دلیل این کار فقط ارزشی بودن اونها بوده!!!! به عبارتی همه سهمیه ها وامتیازات مال حزب الهی هاست .همون حرف منصوره خانوم که ایران مال حزب الهی هاست !!!

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۹ ۰۰:۰۵

ببخشید طبق قوانین مملکت و همین طور اگهی ازمون استخدامی اموزش و پرورش حداکثر سنی در اغلب آزمون های دستگاههای خدمت رسان ۴۰ ساله .... حالا طبق قانون جوانی جمعیت به ازای تاهل و هر فرزند یکسال هم به سن اضافه می شه تا ۴۵ ساد هم با وجود چند فرزند می توانند در آزمون های استخدامی شرکت کنند‌... خواهر یا برادر عزیز من هم مخالف جدب به صورت پارتی و بدون ازمون هستم ولی اگه طرف ۴۰ ساله باشه و ازمون داده قبول شده باشه چه ایرادی داره.... طبق قوانین مملکت استخدام شده ضمن این که خواهر یا برادر عزیز من منطور شما دا از ارزشی نمی دونم ولی برای استخدام شدن در ادارات دولتی بالاخص آموزش پرورش شرایطی لازمه از جمله این که یکسری اصول و اعتقادات رعایت کنید و اعتقاد و التزام رسمی به مبانی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه داشته باشید.... نمی شه که شخصی مخالف صریح باشه و بعد انتطار استخدام شدن هم داشته باشه...

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۱۸:۱۷

کدام سهمیه؟؟ فرزندان.اعضای هیات علمی هیچ سهمیه ای در کنکور نداشته و ندارند.قبلا انتقالی فرزندان اعضای هیات علمی بود به شرط و شروط ۹۲درصد امتیاز آن شهر را بیاورد که خب خدا رو شکر چهار ساله برداشته شده چرا فرافکنی می کنید کنکور رو نگاه کنید حداقل بیست نوع سهمیه مختلف دیگه وجود داردچرا در مورد آنها صحبت نمی کنید؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۹ ۰۷:۵۹

واقعا درسته اگر سهمیه هست باید برای فرزندان معلم هم باشد معلمان جامعه کمتر از هیئت علمی زحمت نمی کشند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۹ ۱۰:۲۶

واقعا حرف حق همینه هیت علمی بیشترین حقوق ومزایا رو هم دارند وبچه هاشون از دامپزشکی پزشکی نشستن علتش چی بود فقط بی عدالتی بود ویا رفتن دو سال مجارستان دور زدند تفریح کردند حالا که آب از آسیاب گذشت بچه رو آورده وردلش داره دندانپزشکی می خونه توی دانشگاه گرگان واقعا بی انصافی در حق بچه ها دیوان عدالت اداری رای منفی داده ولی چطور شده ما هم نفهمیدیم چطور بچه های دیگه افسرده نشوند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۹ ۱۷:۱۵

این چه سهمیه ای است دیگر خجالت نمی کشید واقعا مثل اینکه ادارات و بانکها سهمیه گاه تا ۹۰ درصد اولویت به فرزندان کارمندان خود می دهند این واقعا بی عدالتی است مگر قرار است پسر کارمند کارمندی را به ارث ببرد و پسر استاد دانشگاه استادی را؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۱ ۰۹:۱۲

هیچ سهمیه ای در کنکور توجیه ندارد شهدا و ایثارگران توقلب مردم جادارن به جای سهمیه بهترین منابع علمی و بهترین مکان ها برای مطالعه بهشون اختصاص بدین نه سهمیه که با آسیب می‌زند به زیر بنای کشور به سلامت وبه همه چی