• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402081511263
  • خبرنگار : 50625

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان افتتاح شد

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان افتتاح شد

ایسنا/اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر ایثار، شهادت و هنر است، گفت: وظیفه ما در جامعه ارائه مفاهیم دینی در قالب هنر است.

علی تمنایی در آئین افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان که امروز دوشنبه (۱۵ آبان ماه) در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه اصفهان شهر ایثار، شهادت و هنر است، اظهار کرد: ما امروز جشنواره را در ‌کنار  تربت پاک شهیدان در اصفهان آغاز کردیم. هنر ما تلفیق نمایش و تئاتر، با ارزش‌های دینی بوده و در هر نقطه از اصفهان نام و یاد شهدای اصفهان نیز وجود داشته است.

وی افزود: ۲۴ هزار شهید برای استان اصفهان آمار کمی نیست و طبعاً این مسئله بار روی دوش ما به‌عنوان مسئولین و هم‌چنین شما را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: ان شاءالله بتوانیم در حد امکان در جهت ترویج و تبلیغ ارزش‌های اسلامی در جامعه فعالیت کنیم. وظیفه ما در این جامعه انقلابی و دینی، ارائه مفاهیم دینی در قالب هنر بوده و جشنواره تئاتر نیز محلی برای تبادل افکار، اطلاعات و تجربیات است.

تجدید میثاق هنرمندان عرصه نمایش با شهدا

همچنین در حاشیه برگزاری این آئین، رضا دهقانی، دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا و با بیان اینکه جشنواره‌ی امسال دارای خصوصیات خاصی است، بیان کرد: ما به برکت شهدای ۲۵ آبان اصفهان که نشان‌دهنده هنر و اعتقاد مردم شهیدپرور اصفهان است، این جشنواره را برپا کرده و قطعاً به برکت خون شهدا و فضایی که هنرمندان در آن حضور پیدا کرده و با آرمان‌های شهدا و امام تجدید میثاق می‌کنند، شاهد یک جشنواره پرشور و معنوی خواهیم بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد آثار امسال جشنواره در حوزه خیابانی، دفاع مقدس، شهدای غزه و شهدای ۲۵ آبان چشمگیر بوده و شهرستان‌های استان اصفهان در برگزاری این جشنواره حضور چشمگیری داشته‌ و هم چنین حضور ۵۹ اثر خیابانی و ۴۲ اثر صحنه‌ای در جشنواره نیز کم‌نظیر است که بخشی از این آثار به رویداد مسابقه راه پیداکرده و قطعاً ما شاهد یک جشنواره پرشور و نشاطی خواهیم بود.

او یادآور شد: امروز در مراسم افتتاحیه شاهد بودیم که هنرمندان از شهرستان‌های اصفهان حضور پیداکرده و قطعاً به برکت خون شهدا است که ما در اینجا به بهانه برگزاری جشنواره حاضرشده ایم و هنرمندان عرصه نمایش نیز با شهدا تجدید میثاق کردند. قطعاً ما در طول سال شاهد آثار فاخری از حوزه نمایشی اصفهان مخصوصاً در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهیم بود که درروند و ریل‌گذاری جریان تئاتر انقلاب اسلامی، اثرگذار است.

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اضافه کرد: ما امروز در افتتاحیه این جشنواره شاهد اجرایی از عاطفه نقوی با موضوع یک شهید خاص بودیم که لازم به ذکر است که افراد حوزه نمایش به‌صورت خودجوش این کار را انجام داده و به‌صورت فرمایشی نبوده و اجرای یکی از تئاترها به‌صورت نمادین توسط عاطفه نقوی در مراسم افتتاحیه گلستان شهدا انجام شد که بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha